View Single Post
Sitat av ganesh Vis innlegg
Synes flashback forume er bedre en dette her. Mye mer liberalt og fritt. Er sikker på at det hadde vært bedre vist flere prøvde lsd en vist mindre folk brukte det. Det at man tipper over skjer helt sannsynlig vis ikke. Kan sikkert skje men i nesten alle tilfeller skjer ikke det. Denne advarslingen minner mer om en måte og heve seg over andre."du må ha en sterk psyke" osv. Hadde vi ikke hatt hippie tiden på 70tallet ville verden vært et jævlig sted i dag... Lsd har reddet flere liv og de aller fleste vill ha godt av det en vondt av det. Jo mer man leser her jo reddere blir man jo. LSD er en frelser....
Vis hele sitatet...
Det handler ikke om å heve seg over andre, men å innse at disse stoffene innebærer en viss risiko. Det blir for dumt å overse de negative aspektene som omringer disse stoffene. For å sikre seg fine opplevelser er man avhengig av å lese seg godt opp på forhånd og være påpasselige når det kommer til set & setting.

Fakta er at selv om disse stoffene er rimelig trygge farmakologisk sett, så er det ikke vanskelig å forestille seg det utrolig store misbrukspotensiale som ligger i disse stoffene om mennesker skulle sprunget rundt å brukt disse stoffene uten å sette seg skikkelig inn i dem på forhånd.

Jeg vil faktisk påstå at hippie-tiden på mange måter ødela veldig for disse stoffene i det store bildet. LSD ble brukt i lukkede sirkler blant leger og psykologer i 15år før hippietiden satte en stopper for det. Om hippiene ikke hadde misbrukt disse stoffene og brutt ut av samfunnet på den måten de gjorde skal du ikke se bort ifra at LSD's potensiale innfor psykiatrien hadde kommet til sin rette plass og vi kunne studert stoffet i mye mer kontrollerte former.
Foreslår at du leser gjennom dette intervjuet med Albert Hofmann, som går innom dette temaet.

Jo mer man leser desto tydeligere blir det at disse stoffene har et enormt potensiale. Det gjelder bare om å klare å se forbi propagandaen som omringer disse stoffene og med det store internettet blir dette stadig lettere. LSD er muligens en frelser, men det har helt klart sine skyggesider om man misbruker det. Jeg er ufattelig takknemlig for mine møter med Delysid, men jeg ser helt klart at det finnes mange der ute som ikke hadde hadde satt pris på slike opplevelser.
Sist endret av skytouch; 24. januar 2012 kl. 16:24.