View Single Post
mentalmelt's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Sitat av ganesh Vis innlegg
Det fins ikke 1 virkelighet men mange. Man må jo høre på enkelt individer eller så kommer man jo ingen vei.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke helt hva du forsøker på her, men nå roter du deg bort i en ordlek som ikke gir mening.

Jeg snakker ikke om at enkeltindividet ikke skal bli hørt. Jeg snakker om at du ikke kan dra fram enkelttilfeller og bruke dem til å generalisere over det totale omfanget av individer. Med andre ord er ikke et par positive erfaringer nok til å tilbakevise påstanden om at negative skadevirkninger også forekommer. Jeg kan godt dra fram en rekke eksempler på folk som har blitt syke og tatt skade av å bruke psykedelika, men dette innebærer jo til sammenligning ikke at dine positive opplevelser er ugyldige. Dette er så grunnleggende logikk at det strengt tatt ikke burde være nødvendig å snakke om.

Du kan ikke argumentere mot dette ved å snakke om at enkeltindividet må bli hørt, for jeg snakker ikke om å undertrykke noens individuelle stemme her. Snarere tvert imot. Jeg snakker om å danne seg et realistisk bilde av virkeligheten, som i dette tilfellet omhandler summen av millioner av menneskers erfaringer og opplevelser. Dette innebærer å telle med alle tilfellene, eller i det minste anvende representativ statistikk. Dette er det stikk motsatte av å ignorere enkeltindividers stemme. Det er de som generaliserer som gjør seg skyldige i den synden, ikke motparten.
Sist endret av mentalmelt; 22. januar 2012 kl. 22:12.