View Single Post
Sitat av OttoSonetto Vis innlegg
Nå skal det og sies at psykiatriske avdelinger er fulle av unge mennesker som har fått alvorlige lidelser grunnet slike stoffer. jeg har selv jobbet med mange rusmisbrukere så å oppfordre til bruk av psykedeliske midler ville jeg være veldig forsiktig med. OG jeg regner meg som en veldig åpen person når det kommer til rusmidler. Drikk whiskey gå ut og sjekk damer..ikke end opp som en psyko som må gå på Nav og slite resten av livet.
Vis hele sitatet...
Mennesker som deg skremmer meg. Du sitter på din høye hest og dømmer alle som tenker anderledes enn deg. Flott at du har hjulpet rusmisbrukere og sett stoffene fra sin verste side, men det er viktig å huske på at de menneskene du har møtt er misbrukere. På samme måte som det finnes et hav av alkoholikere rundt om i landet(som du derimot ikke ser ut til å ha noe problem med å anbefale) så betyr ikke det at det er umulig å nyte et glass vin.

Fakta er at psykedeliske stoffer er MYE mindre farlig enn alkohol. Det er for all del ikke ufarlig, og om du er predisponert for psykiske problemer så bør du holde deg unna. Men for den store allmennheten så vil ikke psykedeliske stoffer by på noen problemer.

Jeg begynner å få en ganske stor sirkel av venner som har erfaringer med diverse psykoaktive substanser nå og felles for dem alle er at de er vellykkede mennsesker innenfor sine respektive yrker, eller studenter som ligger godt over gjennomsnittet. Når jeg tenker over det så er faktisk mine venner som er interessert i disse spennende molekylene langt mer "suksessfulle"(selv etter samfunnet merkelige perspektiv på suksess) enn de jeg kjenner som kun bruker alkohol, koffein og nikotin, trening og sukker for å ruse seg.

Du kaller deg selv en åpen person når det kommer til rusmidler, men utifra innlegget ditt fremstår du som en ignorant drittsekk(unnskyld ordbruken) som kun klarer å se saken fra din side. Om du faktisk har lyst til å sette deg litt bedre inn i hvordan disse stoffene kan brukes på en forsvarlig måte vil jeg anbefale deg å sjekke ut boken "My Problem Child" av kjemikeren som oppdaget LSD, Albert Hofmann.

Husk at for hver misbruker du har møtt så finnes det hundrevis av brukere som respekterer disse stoffene og bruker dem i hemmelighet uten å møte på noen som helst problemer.
Sist endret av skytouch; 22. januar 2012 kl. 19:34.