View Single Post
Takk for godt og utfyllende svar. Jeg kjenner meg igjen i det du sier om skole fra da jeg i en periode røyka en del cannabis. Jeg kom vel fram til at det ikke var interessant å gjøre noe jeg ikke ønsket å gjøre. Jeg har også diskutert med meg selv hva som ville skje hvis jeg skulle få et nytt syn på verden eller mitt eget sinn, noe jeg håper er mulig og synes er veldig spennende. Å vurdere å innta psykedeliske stoffer har fått meg til å tenke på hva gode verdier i livet egentlig er. Har lest litt om eksistens og lignende. Tenker også mye på setting. Er for øyeblikket i et miljø hvor det er lettere å finne venner å innta psykadelia med, enn det kan være om et par år. Jeg tror ikke en reise i sinnet mitt vil være noe jeg vil like å holde for meg selv. Men det er også noe som forteller meg at jeg bør vente til jeg er et par år eldre. Det er sikkert tatt opp tusen ganger, men siden jeg først er i gang; Jeg har fokus rettet mot tre stoffer/planter. Flein, Salvia, LSD. Tenker i retning av Flein, da det virker enkelt å få tak i, og en kan kontrollere godt selv. Vil dette eventuelt være et dårlig valg som førstegangs-psykedelia? Kan en kortere tripp, som på salvia, være lurt å begynne med, for å få en 'smak'? Har lest at trippen kan være mer intens, lurer på om det er mer overveldende enn ellers. Som sagt har jeg ennå ikke bestemt meg for om dette er noe jeg vil prøve i nær framtid, men jo mer informasjon jeg inntar, jo bedre avgjørelse vil jeg kunne gjøre. Beklager et rotete innlegg fra meg her.