View Single Post
Sitat av Deflux Vis innlegg
Vært til avhør nå. Fikk en veldig ung og grei etterforsker som avhørte meg. Han kunne fortelle at jeg hadde status som mistenkt, at de hadde facebook-loggen (som er en falsk bruker) og en banktransaksjon til mitt kontonummer som direkte knytter meg til saken.

Med andre ord virker det som at banktransaksjonen kun er det beviset som er håndfast. Han sa at jeg kunne innrømme alt og få et lite forelegg og betale erstatning til annmelderen. Han sa også at det var mulig å gå i konfliktsråd for å løse saken mellom meg og annmelderen. Jeg sa nei til dette, i tillegg til at jeg sa jeg ikke ønsket å forklare meg om saken.

Men, så spurte han: "Er det greit at politiet kan innhente opplysninger om deg?"
Dette sa jeg ja til uten å tenke hva det egentlig innebar og om det hadde noe å si. Hadde det hatt noe å si om jeg svarte Nei på det spørsmålet? For jeg tenker de hadde innhentet opplysninger om bankkontoen min, formue, inntekt osv. uansett om de forfølger saken og tar den videre til retten. Kan noen fortelle om det har noe å si om man svarer ja eller nei på det spørsmålet? Politiet tar seg vel lov å innhente opplysninger uansett om en mistenkt samtykker eller ikke..?
Vis hele sitatet...
Jeg tror du nettopp har gått i en ganske dum felle; det å lytte til uvitende forumtroll. Det du derimot burde ha gjort er å rådført deg med en advokat, ikke et "rusforum" som freak.no er stemplet for. Jeg har nok kompetanse på dette området og for å si det slikt så ville jeg gjort det annerledes hvis jeg var deg.

Lykke til videre

Edit:

Det at det er stor sannsynlighet at saken blir henlagt om du nekter å forklare deg er helt avhengig av situasjonen, og de gutta som du får råd av her inne har langt fra nok informasjon om din sak til å råde deg til å gjøre dette. Hadde du snakket med en advokat har jeg mine tvil om han hadde sagt "nekt å forklar deg". Etterforskeren spurte vel også hvorfor du ikke ønsket å forklare deg, hva svarte du da? Du kan jo ikke svare at du ikke husker, at du ikke husker om du bruker en falsk Facebook konto? At du ikke husker om du er den eneste som bruker denne bankkontoen? Er det en didikert og "sulten" etterforsker du har med å gjøre, tviler jeg han gir deg opp så lett. Det hadde hvertfall aldri jeg gjort - og det tviler jeg på han gjør også. Men for all del, kan hende bevisene er veldig svake og da kan du slippe unna, post gjerne resultatet her når du får svar
Sist endret av Mr.NicePrice; 3. august 2015 kl. 15:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.