View Single Post
Sitat av entropi Vis innlegg
Bankmann1 har bestemt seg for å drite i moral og etikk så det spørsmålet blir jo irrelevant.

Det er i det minste et ærlig standpunkt, i forhold til de som påstår at de bryr seg, "men vi må hjelpe våre egne først" (for vi har jo så mange egne krigstraumatiserte flyktninger liksom).
Vis hele sitatet...
Først tenkte jeg at dette så ut som en billig stråmann, men det er jo faktisk det han(og flere) sier.

Et annet argument som er Listhaug og andre innvandrermotstandere sitt favorittargument: "Se på Sverige. Er det slik vi vil ha det?". Nei, det er ikke slik vi vil ha det(selv om "det" vises til rimelig små minoriteter i noen småbyer), og det er ikke slik vi kommer til å få det.

Norge har er helt annet mottakssystem for bosetting enn Sverige. I Sverige trenger man en søknad og en adresse for å bli bosatt fra mottak. Ferdig arbeid. I Norge gjennomfører IMDi intervjuer og bosetting i samarbeid med kommunene. Kommunene tilbyr introduksjonsprogram i 2 år og bolig. Dette er uteblivende i Sverige.

Men det er et viktig kort i ermet til Listhaug. Hun viser til tilstandene, og til tross for at hun er forbanna klar over de organiserte forskjellene - legger hun kortet på bordet. Igjen og igjen. Og tilhengerene jubler og kaster seg med; endelig er det stuerent å ytre seg negativt.

Ironien er som følger når alt kommer til alt: Dersom du (våger å) åpne kommentarene på en VG artikkel om flyktninger, finner du ikke en eneste(som jeg har sett de siste månedene) person som står opp mot hatet. For nøyaktig ett år siden var det strake motsatt. Da hadde til og med VG en egen sending der programleder ringte og konfronterte de negative kommentarene. Og kommentarene? Langt mindre hatefulle, kunnskapsløse og rasistiske som de er i dag.

Listhaug har gjort hatet stuerent. Med folket og "kongen" i ryggen.

Xasma: les innlegget til Bankmann1 en gang til. Det er han som sier han ikke blinker når han ser kriser på TV. Jeg generaliserer ikke, jeg prøver tvert i mot å gi en forklaring på hvorfor det er blitt slik.

Forøvrig: Din kommentar til entropi; jeg kommer med både fakta og tall. Ja. Jeg generaliserer alle som støtter Listhaug. Jeg klarer intet annet.
Sist endret av reklame; 27. november 2016 kl. 12:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.