View Single Post
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Ja, jeg skal innrømme at det finnes umodne og usakelig argumentasjon fra støttespillerne til nåværende regjering også, og det kan høres ut som jeg er en av disse. Men jeg vet ikke hvor jeg skal stille meg, jeg føler empati og sympati med flykningene, men samtidig så ønsker jeg å bevare norske tradisjoner og verdier og ønsker ikke å fylle opp landet med fremmedkulturer. Posten min bærer nok preg av at jeg har fått et lite hat mot alle disse som går til personangrep o.l. i kommentarfelter/facebook fordi folk støtter den sittende regjeringen og da spesielt Listhaug. Og dem er uten tvil i majoritet.
Vis hele sitatet...
Dersom du tar innover deg hvor utrolig liten del av flyktningstrømmen vi faktisk tar inn i landet: hvordan kan du helt alvorlig mene at dette truer våre norske tradisjoner og verdier? Det er marginale tall. Det er over 50 millioner mennesker på flykt i kveld. Norge har tatt i mot 2500 hittil i år. Ta frem prosentkalkulatoren, så skjønner du greia. Du kan gange årets tall med 1000, og fremdeles snakker vi minoriteter.

Videre: om så våre verdier er truet. Hvorfor er våre verdier bedre enn noen andres? Snu på flisa: hva er det du implisitt er stolt over av våre verdier du ikke finner hos f.eks muslimer? Jeg mistenker at du sidestiller "andre verdier" med ekstremister, terrorister og øvrige som ønsker å ødelegge våre verdier. Slik er det ikke. Helt oppriktig mener jeg det du skriver er bullshit.

Cikey: Listhaug god som politiker, tja, jeg ser hvor du vil. Hva med å bruke tittelen "minister" av demokratisk valgt folkestyre. Hun representerer ikke bare trollene på Facebook som lar seg brødfø av skremselspropaganda. Jeg mener også at Listhaug selv har skapt useriøsiteten i debatten, ikke opposisjonen til tross for at også de lar seg synke ned.
Sist endret av reklame; 26. november 2016 kl. 01:31.