View Single Post
Utilitetsmonster
The Great Catsby's Avatar
Trådstarter
Hvilke: Consider The lobster og A supposedly fun thing I'll never do again av David Foster Wallace

Hva: To essaysamlinger om bl.a. tennis, kontemporær litteratur, Bondens Marked og reisereportasje fra cruisetur.

Hvorfor: Etter å ha lest ferdig Infinite Jest hadde jeg ikke lyst å lese noe annet enn mer DFW, og disse to hadde jeg allerede liggende på kindlen min.

Hvordan: Likte begge bøkene veldig godt. Etter å ha lest en del DFW begynner jeg å bli ganske fortrolig med fortellerstemmen hans, og essayene i samlingene er meget interessante. Tankevekkende og vakkert, men først og fremst virkelig morsomt om temaer man gjerne ikke tenker så mye på til vanlig.


---------------------------------------------------


Hvilken: The importance of being Earnest av Oscar Wilde

Hva:
Et teaterstykke om to menn som begge ønsker å gifte seg med hver sin dame, men pga gjensidig usannferdighet roter seg bort i forviklinger.

Hvorfor: Jeg var veldig fyllesyk den dagen jeg begynte på denne boken, og dette var den eneste jeg hadde liggende på kindlen som ikke krevde noe særlig innsats, og som var morsom.

Hvordan: Likte boken overraskende godt. For å være ærlig visste jeg ikke at det var et teaterstykke før jeg begynte å lese den, men det var lenge siden jeg hadde lest et, og det var faktisk ganske kjekt til en avveksling.
Stykket er veldig kort og greit, og satiriserer engelsk overklasse på en smart og morsom måte.