View Single Post
Hvilken: The Rum Diary, skrevet av Hunter S. Thompson

Hva: En novelle som tar for seg livet i San Juan, Puerto Rico sånn rundt 1950. Vi møter Kemp, en journalist som begynner å jobbe i en lokal avis i det som skal vise seg å være alt annet enn det paradis man først skulle tro. Opplev alkoholisme, kjærlighet, sjalusi og generell dårskap blant de få engelsktalende journalistene på denne øya.

Hvorfor: Skulle ta et tog, hoppet innom Ark mens jeg ventet og røsket med meg denne i et 3for2-tilbud. Det var ikke noe annet enn et kjent navn som var avgjørelsen, siden jeg ikke har lest noe Thomspson tidligere fant jeg det på tide.

Hvordan: Thompson er dyktig på å formulere setninger og mye av boken er svært så underholdende om man liker stilen.
Det finnes ikke noe plott eller en dypere mening her. Stort sett handler boken om menneskers nedadgående spiral i en verden bestående av fyll og idioti. Enkelte vil kanskje finne dette kjedelig, men personlig har jeg ingenting imot dette.
Dette er en lett novelle og ikke et drittbra mesterverk, men om man ønsker å slå ihjel en 3-4timer med noe smålett underholdning så passer denne helt fint.

3/6 - would not read again, but glad I did it once