View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Holotropiker Vis innlegg
Det kunne vært interessant å sett noe undersøkelser på dette. Hvordan noia blant røykere er i forskjellige land med forskjellige lover.
Jeg tviler ikke på at deres opplevelser ovenfor her er riktig, men likevel tror jeg det kan være annerledes på sikt. Weed er psykoaktivt, og er det ikke det ene man har noia for, så blir det noe annet. F.eks konspirasjonsteorier.
Vis hele sitatet...
Det er jeg helt enig i, og det var derfor jeg ville påpeke at jeg mente et fornuftig bruk av cannabis. For før da jeg røyket oftere fikk jeg mye mer tankekjør, gjerne i negativ retning.

Jeg kan fortsatt få litt noia når jeg røyker i Norge av og til, men da er det mer irrasjonelle ting (som f.eks. konspirasjonsteorier) som jeg vet vil gå over når jeg kommer mer til meg selv igjen. Så det er mer den angsten/skammen over at jeg gjør noe ulovlig og er en dårligere samfunnsborger pga. dette som har forsvunnet helt.

Men folk er forskjellige, og cannabis er ikke for alle. Og jeg tror vi må slutte å både rose- og svartmale bruken av det. For mange forkjempere mener det ikke finnes noen negative sider ved det, mens de som er i mot ofte mener at alle som røyker er narkiser. Og men er nyansert syn på det vil det nok være lettere for folk å godta at noen liker å røyke, mens andre ikke gjør det

TS