View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Nature Spirit Vis innlegg
Folk som kjøper sex har vanligvis ingen kvaler ved sånne valg. For min del ville det vært meget skamfullt, å utnytte et menneske i en sårbar livsposisjon bare for pengers skyld, er ekstremt lite tiltalende. Og jeg tror ingen ville solgt seg om de plutselig ble rike. Så det er bare et integritetsspørsmål. Jeg tror faktisk at folk som er villige til å kjøpe sex er tilbøyelige til ganske harde andre kriminelle handlinger. Det mangler noe i empatien og integriteten.

(Hvis denne posten tolkes som avsporing, må den gjerne slettes.)
Vis hele sitatet...
Det er klart at mye av sex-industrien er fylt med menneskers mørkeste sider. Noe av det har paralleller med narkotika: Er det ulovlig vil industrien fremdeles eksistere fordi forespørselen alltid er der, gjør man det lovlig og regulerer det så kommer alt frem i lyset og man kan strupe kjipe bakmenn som driver med menneskehandel og det som verre er.
Ironien her er at du er godt klar over at jeg kunne byttet ut "folk som kjøper sex" med "folk som bruker narkotika" spesielt schpielet ditt om at man da har brutt en magisk moralsk grense. Du evner ikke å se at det er akkurat det samme argumentet mot alternative rusmidler?

For det kan faktisk gjøres på bedre måter, bl.a. slik de gjør det i New Zealand.
Sist endret av Dodecha; 29. september 2019 kl. 13:46. Grunn: Fjernet OT