View Single Post
Jeg er en kvinne på 33 år som leier en sokkel med 2 mellomstore barn . Det har vært en langvarig konflikt med huseieren om alt mulig. De er så perdentlige at man kan må ha absolutt alt stå perfekt utenfor leiligheten, de vil at det skal være absolutt stille her.
De bestemmte over hvilken julelys fikk vi bruke ( det betydde i praksis ingen utenfor inngangen , mens de pyntet som vanlig. Jeg spurt hvorfor men fikk absolutt ingen svar. -sms- )

Når vi hadde avtale om å avlese måler i leiligheten mens jeg var på jobb nylig, kunne min sønn fortelle ( som var hjemme pga sykdom ) at huseieren snoka rundt på kjøkkenet , og fortet seg inn i boden der måleren står når han oppdaga at huset var ikke tomt.

Jeg klaget på dette og han kallte sønnen min for en løgner.

Alt dette har jeg på sms.
Men nå har han lagt et ark i postkassa mi om oppsigelse.

Jeg mener dette er ikke gyldig da det står ingenting om klagefrist , og om jeg vet riktig så skal oppsigelse sendes rekommandert i posten ( tror jeg leste den i husleieloven engang ).

Vi har planer om å kjøpe leilighet med min kjæreste men må søke om lån for egenkapital fra Kommunen der behandlingstiden er minst 6 mnd.

Vi lever bare som en helt vanlig familie, ingen fest ingen røyk, full jobb, ytterst sjelden hører på høy musikk på dagtid. Jeg måtte montere demper på inngangsdøra da de tålte ikke lyden av døra- den lager noe lyd om man er ikke ytterst forsiktig og vi hadde barnebesøk som bare lukket det igjen som vanlig folk gjør, ingen smelling altså.-

De prøvde også å kreve inn penger for strøm ( 900 kr / mnd ) de mener vi bruker mye. Jeg synes da ikke at 900 kr er mye og bekjente jeg spurt synes også det er ingen unormalt forbruk.
I KONTRAKTEN ER STRØM OG NETT INKLUDERT I HUSLEIA. Jeg nektet å betale ekstra for strøm.

Vi betaler punktlig hver måned. De oppga grunn at de skal bruke leiligheten selv, og selv om det skal være sant i ettertid, så vet jeg at det er ikke den egentlige grunnen.

Hvordan kan jeg gå frem ? Jeg vil ikke flytte før vi får lånet og kan kjøpe selv. Det er ingen kommunikasjon med huseieren pr i dag og jeg har ingen planer om å be dem om en tjeneste. Jeg mener vi er urettferdig behandlet og vil egentlig bare være i fred.

Noen kloke hoder her ?