View Single Post
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
389
Har spilt WoW i rundt 7 år, av og på. Har prøvd meg på noen MMORPGs for å se om jeg kunne like det like mye som jeg liker/likte WoW.


The Secret World

Litt bakgrunn fra spillet:
Imagine if every myth, conspiracy theory and urban legend was true. Imagine a world where you can become anything you want to be, without restrictions such as classes or levels. This is the premise for The Secret World, Funcom's massively multiplayer online game set in the modern-day real world. (Source)
Vis hele sitatet...

Jeg plukket opp dette spillet dagen det kom ut og spilte det i rundt to måneder. Det var et gøy spill med veldig innovative måter å gjøre quests(missions) på. Levelingen er ikke lik som i de fleste andre spill under samme sjanger. Man velger heller ikke noe "class". Her levler man og putter skillpoints inn i det du har lyst å bruke av våpen. f.eks. kan du spesialere deg i pistol + sverd eller maskingevær + blood magic (drain life basert magi).
Veldig kjekk historie i spillet og man kan plukke opp mange småting av info som er relevant i samfunnet vi lever i idag, ganske moro.

Grunnen til at jeg sluttet å spille var spillmekanikken. Måten man bruker spells og skills er ikke veldig bra lagt opp, men om du kan se bort fra det eller om du liker den type mekanikk så er det bare enda bedre for deg.


RIFT

Litt bakgrunn fra spillet:
Telara is the focal point of the elemental Planes: Air, Fire, Water, Earth, Life, and Death—and one point where every one of these Planes intersect with each other. Each Plane is governed by a dragon-deity, which is the personification of that elemental force. Through the actions of the Dragon of Extinction, Regulos, the various dragons have united in an alliance known as the Blood Storm, for the purpose of invading Telara and gaining use of the intersection of all of their realms. In the past, the Blood Storm was defeated by the inhabitants of Telara with the help of the Vigil, the most powerful of the native gods[...] (Source)
Vis hele sitatet...

Testet dette spillet for noen dager når det enda var i beta stadie. Følte ikke det var min type spill, så gikk aldri for å teste det ut mer enn det. Men har hørt mye bra om spillet.


Wildstar

Wildstar har ikke blitt sluppet ut enda, men er i betafasen. Det er mulig å signere seg opp for å tilgang her.

Wildstar Classes Trailer


Guild Wars 2

In Guild Wars 2, your actions really matter and your choices have an impact on the world around you. Instead of static, boring quests in an unchanging world, our dynamic event system creates a living, breathing world that bustles with energy and responds to player actions.
Dynamic events change and evolve in response to how you interact with them, leaving lasting effects in the game world. If you save that village from ogres, they may return with siege weapons to counter attack or regroup in nearby caves[...](Source)
Vis hele sitatet...

Jeg spiller Guild Wars 2 litt av og på med venner. Spillet har en veldig lett læringkurve, men vanske å mastre. Noe jeg må trekke frem ved Guild Wars 2 er hvor herlig det er å levle; det føles ikke som en lang grind, men heller et eventyr du er med på å fortelle. Vil ikke anbefale GW2 om du er av typen som rusher deg til max level og vil maxe gear og progresse i spillet.
GW2 legger stor vekt på leveling, estetikken, dynamiske* hendelser og vanity items/gear. Det er ikke om å gjøre å få den beste rustningen og det beste sverdet, men heller se bra ut og utforske verden for hva den har å tilby.

Levelscalingen i spillet gjør at du kan gjøre low lvl content og dø, selv om du er max level.
GW2 får nye oppdateringer/content hver andre uke.

*føles ikke så dynamisk når du har sett de samme 'dynamiske' hendelsene flere ganger, og alltid det samme som skjer.


Neverwinter

Litt bakgrunn fra spillet:
One hundred years have passed since the Spellplague forever changed the magical and mysterious lands of Faerûn. Mighty empires fell and great cities toppled, leaving only monster-haunted ruins and survivors struggling to rebuild.

The city of Neverwinter, the Jewel of the North[...](Source)
Vis hele sitatet...

Spillet gir en fantastisk følelse når det kommer til spillmekanikk. Minner ganske mye om WoW, men allikevel veldig annerledes på en god måte. Jeg spilte i rundt 2 måneder før jeg gikk lei av fæle bugs og pay to win systemet, noe jeg synes er synd ettersom spillet var enormt kjekt rent mekanisk sett. Også estetisk vakkert spill. Spillet sliter litt med lite end game content.
(Disclaimer: Spilte det rett før release (late beta), dermed kan veldig mye blitt fikset av bugs osv.)

Star Wars: The Old Republic

Spillet hadde stort potensial, men de siktet for høyt. Spillet hadde sine sjarmer, men er ganske uspillelig (imo).

Om du liker Star Wars vil jeg anbefale å bare levle til max level og avinstallere, ettersom spillet har en ganske god historie men ubrukelig end-game content. Syns bare jeg skulle nevne det.
Sist endret av Kognito; 8. januar 2014 kl. 19:25.