Tråd: God Jul!
View Single Post
Sitat av zykonaut Vis innlegg
Hva innebærer "alternativ jul"?

God jul til dere alle.
Vis hele sitatet...
Jul i fellesskap med andre, satt i scene av frivillige. Er for alle de som ikke har andre å feire sammen med, uansett årsak. Eller de som ikke har råd til jul eller whatever. Det var unge, gamle, kristne, muslimer, nyktre folk og rusmisbrukere, det var kronisk syke, ensomme mennesker og en helt fantastisk stab som stod på for å skape en fantastisk opplevelse for alle som møtte opp. Det var julegaver, julemat, kaker, og riskrem, underholdning, barn som lekte og lo og det er lenge siden jeg har sett så mange hjertelige og ekte smil på en gang. Selv om det nok var noen som også felte noen tårer så var det bare utrolig vakkert og fint.

Nei jeg var ikke en del av staben. Jeg representere de ensomme, de som ikke hadde andre muligheter. Stod 2 hyggelige verter i døren og ønsket velkommen og informerte om programmet. Var tvilende og nervøs og usikker på om jeg kom til å takle det. Men det var så kjekt, måten man ble tatt imot og møtt og alt da kjente jeg skuldrene falt og det gikk an å puste rolig.Og det tok brodden ut av litt intens situasjon, for jeg kjente veldig på om jeg bare skulle snu å gå hjem igjen. Men de fikk roet meg så jeg glemte alt stresset og uroen i kroppen.