View Single Post
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Greit, men uasnett liker jeg ikke ordet trangsynt.
Vis hele sitatet...
Det var vel du som først tok i bruk ordet som en beskrivelse på dine egne meninger, var det ikke?

Sitat av Totskalle
Bare fordi samfunnet er slik i dag at vi skal stille oss likestilte og med åpne armer til alt og alle så kan vi ikke kalle de som ikke gjør slik trangsynte. Trangsynt er lik mainstream, mangel på evnen til å tenke for seg selv. Det har ikke noe med personlige meninger og gjøre.
Vis hele sitatet...
Trangsynt vil jeg heller si er en beskrivelse av å nekte å høre på logikk og rasjonalitet. Å sperre seg inne med sine egne meninger selv om de beviselig skulle ha et dårligere fundament enn alternativene.

Sitat av Totskalle
Bare i mitt nærmiljø der homofili er "inn" da? Hvis noen kommer ut av skapet så er det jo hurramegrundt og gratulerer og nei så morsomt guuuuuuud hvor flott!!
Vis hele sitatet...
Det må vel sies å være fint at noen tør å være seg selv, og innrømme ovenfor verden at de er homofile når de først er det. Eller mener du de skulle tidd stille om legningen sin og latet som de var heterofile resten av sitt ulykkelige og ukomplette liv? Jeg ser ikke noen mulighet for et positivt alternativ til det du beskriver, så opplys meg gjerne.