View Single Post
Sitat av BBoogieman
okai, denne tråden var mega lang og jeg har langtfra lest hele. Men alikevell må jeg bare komentere.
Det er faktisk ikke så vanskelig å lage et slikt "spill" om en kan kalle det det, sånn i utgangs punktet. Det en må gjøre er å lage alle de sidene en vil ha med og så linke dem sammen. Her bruker en PHP og html. Det er php som gjør funskjoner mulige. Som for eks at man kan logge inn som en bruker, lagra passord, og lignende.
Vis hele sitatet...
Kodingen *tar* tid, som han over meg sier. I praksis er det ikke så enkelt som du framstiller det - spesielt ikke om man har like mye kunnskaper om emnet som trådstarter har.

Det som tar tid og som er vanskelig med en slik side er å lage en database for den. Hvor all informasjon skal bli lagret, sikkerhet osv. Forrutsatt at du kan språkene html, php og litt java muligens.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner ikke hvorfor du påstår at det vanskelige er å lage databasen? Det er jo, som han over meg sier, noe av det enkleste av det hele. Sikter du til prosesseringen av informasjonen i databasen?

Og en ting til, det er over hode ikke "Nintendo" som har laget Pokèmon. Det kommer fra Kina eller Japan. Å prøve å få lisensavtale av dem til å kunne bruke det navnet og det konseptet ville koste dere millioner! Det er faktisk så utbret i verden at det kansje ville kostet milliarder å kjøpe det navnet!
Vis hele sitatet...
Og hvor kommer Nintendo fra? Japan. Og jo, Nintendo eier Pokèmon.