View Single Post
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
At noen kan oppleve rus er vel ikke til å unngå, men produsenten har en enormt mye større kontroll på legemiddelet og effekten når det kommer i slike doser og raffinerte produkter.
Vis hele sitatet...
Hva tenker du på da? Folk reagerer forskjellig på legemidler, så det er ikke en eksakt vitenskap.

Hver cannabis strain har sine egenskaper og forskjellen mellom indica og sativa er såpass stor at en lege ikke vil kunne skrive ut en dosering som kan følges skikkelig om du skal kjøpe dette for å røyke i pipe/joint.
Hvordan skal det gå om pasienter med angst må stole på kvaliteten til kommersielle aktørers produsenter for å dempe symptomene?
Vis hele sitatet...
Dette er jeg ikke enig i. Fungerer ikke praksisen de kjører i land hvor man skriver ut medisinsk cannabis? Det blir neppe anbefalt å røyke, så da er det bra at det finnes andre måter å innta det på, men det antar jeg at du vet... At kvaliteten og virkningen av cannabis varierer ut i fra strain og produksjon er helt riktig. Men hvorfor tror du det blir et problem? Det burde ikke være vanskelig å holde styr på de forskjellige strains og hvilke effekter den er kjent for så lenge vi ikke lar hvem som helst selge det. Skjønner heller ikke hva du mener når du skriver om pasienter, angst og tillit. Mener du at du er bekymret på vegne av syke som bruker cannabis som medisin fordi at de da må forholde seg til "cannabismedisinprodusenter" og ikke legemiddelprodusenter? Jeg tror ikke at man må hete GlaxoSmithKlinede for å beherske kvalitetssikring.

Hvordan ville det blitt om hver eneste pakke med paracet funket forskjellig?
Vis hele sitatet...
Noen reagerer annerledes på paracet enn oss andre. Slik er det med alle legemidler. Sjekk f.eks Vallergan og alle de forskjellige tilbakemeldingene man har fått fra pasienter som har brukt det medikamentet.

Som jeg også sier så kan jeg se at enkelte pasientgrupper kan få bedre livskvalitet i form av å være dopet, men jeg kan ikke se at de fleste medisinske bruksområdene ikke kan dekkes av ekstrakter slik at vanlig pot/hasj ikke nødvendigvis behøver å bli solgt over disk.
Vis hele sitatet...
Men hvorfor er det så grusomt å gi ut cannabis på resept? Jeg mener, vi gir jo allerede ut opiater på resept, så hva er det som er så spesielt med akkurat cannabis som gjør at du kun ønsker at man skal tilby ekstrakter eller syntetiserte varianter? Her kan du jo lese om Sativex og dets bivirkninger, og ut i fra det jeg forstår så virker det ikke som et spesielt trygt legemiddel det heller. Svært dyrt er det også.
Sist endret av caperno; 13. desember 2016 kl. 16:00.