View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Sigurd4u Vis innlegg
Rakst innlegg, jeg tror også mye at dere ikke forstår hva vi mener fordi dere abselout krever fysiske bevis eller noe som kan dokumenteres iform av tall/bokstaver.
Så lenge du krever det fysiske vill du aldri oppleve det spirituellet. Le så mye dere vill av det jeg sier men en dag vill du forstå akkurat hva jeg mener.
Vis hele sitatet...
Vi krev i det minste ein samanhengande forklaringsmodell. Og litt av problemet er at all forskning som er på temaet peiker på at det er stortsett bare hjernen som har det litt morsomt med vår oppfatning av verden, det vere seg falske minner, engler, nær døden-opplevelser, hallusinasjoner, overnaturlige evner etc.
Sitat av Sigurd4u Vis innlegg
Så lenge dere skal dokumentere den matrialistiske siden med "Trenger konkret fakta" "må ha bevis" er dette en diskusjon som går 2 veier.Selv har jeg ingen interesse av og tvinge dere til og tro noe som helst da det gir meg ingen goder gleder eller annerkjennelse..
Vis hele sitatet...
Sjå over. Ein forklaringsmodell er god begynnelse. Så langt har det kun komt usamanhengande skvalder fra new age-bevegelsen, og ingen forsøk på å forklare samanhengar og begrepsbruk. Eg har t.d. ikkje sett ein einheitleg og konkret definisjon av begrepet energi fra den kanten, til tross for at dei liker å bruke det. Slikt er god indikasjon på at det er laust prat.
Sitat av Sigurd4u Vis innlegg
For meg virker det som deres mentalitet er litt redd for og tenke nye rettninger og bruker all informasjon den allerede har for og motbevise en evt ny teori. Just my tougth
Vis hele sitatet...
Tvert imot - eg lærer kvar deg eg lever, og oppsøker litteratur som endrer mi oppfatning av verden, basert på rasjonelle argumenter. Men new age-bevegelsen presenterer ikkje rasjonelle argumenter. Dei presenterer en vakker verden utan vanskelege val, og det minner meir om religion enn noko anna.