View Single Post
Sitat av Sigurd4u Vis innlegg
... og du vill nok enda ta lærdom. Men kansje en mer spesefik lærdom, siden du velger en direkte linje og følger hva ditt standpunkt er nå.
Vis hele sitatet...
For meg er det helt naturlig å fordype seg i en spesifik retning. Slik jeg ser det, er det den mest effiktive måten å komme til bunns i noe, og få frem fakta. Du fremstår som at du ikke er ute etter fakta, men så mange forskjellige meninger som mulig. Og når du da har en mening som er inspirert av mange forskjellige folk så kan du ikke vite noe helt sikkert, bare anta. Da er man like langt.

Sitat av Sigurd4u Vis innlegg
Deretter vill du diskutere med 10 personer som du kaller overtroisk spirituel og står bastant på din matrialistiske mening. Men du vill aldri få ett perspektiv siden du trekker konklusjoner ut av personlige erfaringer, lærdom eller hendelser og velger og ikke se situasjonen fra en annen manns øyer.
Vis hele sitatet...
Tro meg, jeg har prøvd å inkludere muligheter som reinkarnasjon og et evig liv i himmelrike. Men basert på alt jeg har tatt til meg i denne opplysningens tid, så har jeg kommet frem til det jeg finner mest realistisk. Det finnes såklart ingen beviser, enda. Så da må jeg (som deg) i mellomtiden finne meg i å bare kunne anta.

Sitat av Sigurd4u Vis innlegg
Enda en ting som gjør meg enda mere sikker enn deg, er fordi at jeg faktisk prøver og overtale deg til at noe eksisterer og du prøver og nekte for det.

Jeg vill gi liv til en tanke mens du vill drepe den.
Vis hele sitatet...
Hvis du skal greie å overbevise meg at noe eksistere, trenger du mer enn svevende ord. Kom med beviser, så skal du se at jeg lett kan overtales. Hvis noe eksisterer, går det ann å bevise det.

Sitat av Lilje Vis innlegg
Det er mer sannsynlig at det ligger mening i Alt enn Ingenting.
Vis hele sitatet...
Kan du forklare hvordan alt kan ha en mening? Prøv å utelukk Gud.

Sitat av Lilje Vis innlegg
For hvert liv du lever lærer du mer.
Vis hele sitatet...
"For hvert liv du lever lærer du mer", ok, så hvorfor har det seg ikke sånn at jeg da er hundre ganger smartere enn Pythagoras? Jeg har jo hatt 2500 år mer tid å sanke lærdom enn han? Mulig jeg har formulert meg dårlig her, men nå er jeg trøtt og gidder ikke bruke mer av min begrensede hjernekapasitet på dette. Ihvertfall ikke i dag.

Sitat av Lilje Vis innlegg
Sammen er dere ett. Alle er en.
Vis hele sitatet...
Jeg liker bedre å se på meg som ett selvstendig individ. De eneste folkene som passer til beskrivelsen din er shizofrene.

Sitat av Lilje Vis innlegg
Hemmeligheten om meningen med livet er at det ikke er noen mening. Du har din frie vilje til å legge akkurat hvilken mening som helst i det.
Vis hele sitatet...
Endelig noe jeg er helt enig med deg i.

Sitat av Lilje Vis innlegg
Vi lever i en tid der mange begynner å huske hvem de egentlig er.
Vis hele sitatet...
Javel? Hvem er disse folkene?

Sitat av Lilje Vis innlegg
Så mektig og så full i kunnskap er du, at du makter å inkarnere her.
Vis hele sitatet...
Da er det ikke så mye å skryte av, siden det snart er 7 mrd folk av samme kaliber som meg.

Sitat av Lilje Vis innlegg
Spirituelle mennesker bryr seg egentlig ikke om å overbevise deg mot din vilje. Det betyr ikke noe fra eller til hva du tror. Men det er jo litt kjedelig da...at en stor mektig skaper som deg skal gå rundt å tenke om seg selv som meningsløs og liten.
Vis hele sitatet...
Alvorlig talt. Dette er langt over grensen til å være tåplig. Ikke kom her og si at du vet "sannheten". Legg det frem som din tro, og ikke fakta. Kjenner at jeg blir provosert.
Men ut av nyskjerrighet, hvordan har du kommet frem til disse påstandene?

Dette livet er det _eneste_ som er helt sikkert. Jeg skal faen ikke leve dette livet i kjedsomhet fordi jeg _tror_ at jeg skal leve evig og får mange andre muligheter til å kose meg. Da forsikrer jeg meg heller for at jeg har gjort det jeg kan ut av DETTE livet.

Som alltid er det noe jeg har glemt, men det får jeg ta siden. Natta, folkens.
Sist endret av Eplekjekk; 13. juni 2011 kl. 07:20.