View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men før jeg vurderer risiko må jeg vite svar på dette.

1: Hvor mange gram cannabis kan en forvente av hver plante?
2: Og hvor mange planter per kvm klarer man å få til uten at planter eller produksjon lider fordi plantene står for tett?
3: Vil et produksjonslokale med sluse og hygienekrav som maske, heldekkende drakt, hansker og friskluftfiltre sikre at en ikke får inn pest, skadedyr og sykdommer eller kan selve frøene være angrepet før planting?
Vis hele sitatet...
1. Mellom 30 og 250 gram.
2. Mellom 1 og 5.

Men for å være litt seriøs så:
1. Det er ekstremt mange faktorer som spiller inn her, men med autoer kan du forvente mellom 50 og 100 gram pr plante (noen får 30g og andre får 150g).
Helt i starten ligger det nok nærmere 50 enn 100.
2. Her er det også mange faktorer, skal du binde den ned så tar den mer plass.
Noen blir mer buskete enn andre.
Realistisk bør du få plass til 2-3 autoer på 1 m2.
Men her bør du heller tenke gram pr m2 og ikke planter pr m2, for jo flere planter du har under samme lyskilde jo mer skygge blir det og jo lenger unna lyskilden toppskuddene kommer jo mindre produserer de. Så av og til (avhengig av flere faktorer) kan du få flere gram/høyere kvalitet av 2 planter enn 3 planter under samme lyskilde.

Her har jeg 3 autoer på ca. 1.2 M2 (veldig cirka tall), disse ser i skrivende stund ut til å gi rundt 50g pr plante.
Men jeg bruker cob leds og har plassert 6 x 50 w over denne kvadratmeteren slik at lyset dekker jevnt.

Med 1 stk hps eller en singel led kilde vil det være vanskelig å spre lyset slik at de ytterste delene av kvadratmeteren vil produsere mindre buds enn midten.

Lysintensiteten svekkes ekstremt raskt, bare 10 cm fra en led lyskilde kan bety 20-30% mindre lysintensitet