View Single Post
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Måten jeg mener vi skal hjelpe på er å gi flyktningene levelige forhold i nærområdene, og ikke bruke en masse ressurser på å hente noen få av dem hit.
Vis hele sitatet...
Hvordan mener du vi skal få til det, når mye av nærområdene er nesten overfylt av flyktninger? Ta f.eks. Libanon, som har nesten 6,2 millioner innbyggere og et areal på 10 400 km2. Libanon har tatt imot 1,01 millioner syriske flyktninger. Så Libanon består nå av ca. 14 % syriske flyktninger. Altså noen som virkelig hjelper det de kan.

Tyrkia har et folketall på 79,4 millioner og areal på 780 580 km2. Dem har tatt imot 2,97 millioner, noe det også står respekt av.

EU har tatt imot ca. 1-1,5 million (var på 813 600 på slutten av 2015).

Norge har et folketall på 5,27 millioner og et areal på 385 186 km2 (ca. 37 ganger større enn Libanon). Til nå har Norge tatt imot ca. 25 000 syrere. Eller ca. 2,5 % av de Libanon har tatt imot. Så kan du også sammenligne statskassa og den generelle inntekten til de to forskjellige landene.

Og får jeg minne deg og dine likemenn på, at det er bare én våpentype som er regnet som verre enn nervegass!..

Det er kanskje ikke rart, at dem rømmer. Da du har IS, som skyter ned for fote, og fanger sexslaver. Sammen med at en eller flere gærninger bomber med sarin.

Hvis vi skulle trenge hjelp en gang i fremtiden, så får jeg inderlig håpe at ikke de lenger sør behandler oss, som vi behandler dem!..
For en vakker dag, kan vi kanskje trenge den hjelpen.