View Single Post
I Dublin er det bare å stikke innom en turistinformasjon-sentral eller spørre etter brosjyrer og informasjon på hotellet du bor på angående bussturer til Belfast. Selv har jeg ikke erfaring med dette, men min bror var på en liknende tur (selv har jeg bare vært på biltur Irland rundt). Det går mange busser nordover fra Dublin, både vanlige busser og turer med guide hvor en stopper innom bemerkelsesverdige områder. Er også enig med AtXbYeA... Belfast er ikke noe stas - kjekt å ha vært der, men det er det. Kommer nok ikke til å ta turen dit igjen.

Dublin er en fantastisk by med mange gode hoteller og pubber/resturanter. Er desverre et par år siden jeg var der, så kan ikke huske navnet på spesfikke steder å anbefale. Det jeg vil anbefale er å ta en tur innom Jameson-destilleriet som ligger i Bow Street. Selv syntes jeg dette var mer interessant en å besøke Guiness-bryggeriet som ble litt for flashy og "theme-park"-aktig for min del (absolutt værdt å besøke, for all del!). På Jameson-destilleriet får du en fin og informativ omvisning av egansjerte guider (i relativt små grupper) hvor hele prossessen blir nøye forklart. Utrolig spennende! På slutten av omvisningen får en smake forskjellige typer whiskey.
The Old Jameson Distillery
Kart

Litt utenfor Dublin finner du Newgrange, Knowth og Dowth som er over 5000 år gamle stein- og jordkonstruksjoner. Veldig fascinerende og vanskelig å forklare. Ta en titt her. Veldig mange bussforbindelser ut til disse stedene.