Tråd: Borgerlønn?
View Single Post
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Så... De som bygger om huset ditt kan ikke automatiseres vekk, men de som bygger om kroppen din kan? Dette sliter jeg litt med å få til å gå opp, altså.
Vis hele sitatet...
Hvis vi godtar at alle nye hus bygges opp av ferdigellementer så kan nok det også automatiseres.

For å automatisere så må vi kunne sette opp en algoritme. De fleste hus rundt omkring har litt for mange sære greier at en algoritme ikke kan beskrive jobben som skal gjøres og hver jobb blir unik.

Å fjerne en blindtarm er det samme som å fjerne en blindtarm på forrige pasient og kan beskrives. Å ta i mot siamesiske tvillinger er litt verre å beskrive og krever nok folk også i fremtiden.

Hva jobben går ut på er i det hele tatt uinteressant. Kan jobben samles i en algoritme kan den automatiseres.

Jeg automatiserte store deler av min egen jobb for noen år siden. En ukes programering og 2 timers arbeid hver dag ble helautomatisk. Dette var noe forgjengeren min hadde brukt tusenvis av timer på og etter litt jobb kunne jeg heller bruke tiden på kaffe og nettavis.