View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av SteadyEddie Vis innlegg
Jeg hadde et partypooper-innlegg litt lenger oppi her, og vil bare følge det kjapt opp, uten annen hensikt enn å slå litt kaldt vann i blodet på de som fryder seg. Det ER superliberalt der, men det man MÅ ta i betraktning er at det f eks innad i politiet finnes korrupte enklaver, og de har vært kjent for å blinke seg ut rusa turister og hanke dem inn, bøtelegge enormt mot trussel om lange fengselstraffer et, gjerne med en natt i et høl som smakebit. Hvordan de plukker ut folk vet bare de.
Det er også en labil lokalpolitisk situasjon i Kambodsja, og av og til kommer det provinsborgermestere som vil slå ned på ALLE avvik, særlig hvis han venter en utenlandsk delegasjon som må gjøre due dilligence i regionen (dvs at de kan skrive en rapport om alt fra kriminalitet til turisme, barnemisbruk og nark) før de investerer.
Poenget med Kambodsja er at landet er mer mangfoldig rent politisk enn mange av de omkringliggende. Laos er tredje verden, og bærer preg av det i alle lag, Vietnam er et organisert kommunistregime som har et historisk splittet forhold til markedsliberalisme, og Thailand er Thailand.
Poenget mitt er enkelt: IKKE reis dit med en forestilling om at alt er lov og at alt går bra, selv om det finnes 50 forførende anekdoter fra vestlige turister. Jeg ønsker dere all mulig moro, og da er ikke det beste utgangspunktet å tro at alt går, men å hele tiden bruke huet, gjøre litt research og ha øyne i nakken. Selv i Kambodsja.
Vis hele sitatet...

KP gitt!

Dette er jeg også burde tatt med i min første post. Turister som er beruset, er tydelig noe det korrupte politiet liker, det er gjerne unge mennesker fra 18-30 år som har hele livet fremfor seg, og blir truet med livstid på en celle på 20m2 med 50 andre personer.

Og reise til Kambodsja og oppføre seg helt bajas, rope og skrike, kjøre rundt som gærninger på moped med ølflaska i handa og jointen i munnen er et nei.

Selv om Kambodsja er liberalt, så er det lurt og ikke tiltrekke seg for mye oppmerksomhet fra politiet og lokalbefolkningen ved og oppføre seg som Ola Nordmann midt i den vanlige helgefylla. Og for guds skyld ikke start noen slosskamp, det blir det politisak ut av, og vertfall ikke mot noen lokal person. Politiet vil alltid ta den lokale sin side av en sak, ALLTID.



Kan jo melde om en liten tankevekker jeg hadde i Manila i Filippinene:

Litt hazy minner pga fylla men som jeg husker det: Var på et bar med en fra Irland, en lokal jente og meg, vi drakk og drakk og drakk og drakk til vi så dobbelt alle sammen, i neste øyeblikk så begynner han fra Irland og den lokale dama og krangle, jeg som er full og dum begynner å filme dette med snapchat på telefonen.

Det blir jo masse bråk og kela ut av at jeg filmer det, men før vi vet ordet av det kommer det inn 3 politifolk med hagle og pistol opp baren og tar oss med inn i politibilen (meg, irlenderen og lokale jenta).

De kjører oss til politistasjonen, der blir vi bedt om å betale 50 000 peso / 8000 kr "for skadene på baren". Vi hadde ikke gjort NOEN skader på baren. Alt som hadde skjedd var en verbal konfrontasjon mellom jenta og irlenderen så mot meg når jeg filma.

Politiet holdt oss i 4 eller 5 timer hvor de drev og sa vi måtte betale 50 000 peso osv osv osv, viste oss cella som vi "måtte sove på om vi ikke betalte".

Sånn holdt de på i 4-5 timer, men ingen av oss betalte, det var helt tydelig utpressing, vi hadde ikke gjort noe galt...AT....ALL..

De tok oss med en og en inn på bakrommet og spurte det samme, men vi nektet og nektet og nektet.

Det er en ganske lang historie. Men for å gjøre den kort så endte det opp med at etter ca 5 timer med "you have to pay 50 000" / "you can split it 3 ways" / "you can withdraw from the ATM over there" osv mens vi nekta, nekta, nekta og nekta hele veien så sa de til slutt: Write down your name and address here" (var et blankt A4 ark). Vi gjorde det, politiet gav oss en sigarett hver og tente på, så lot de oss gå.


Det var en jævla skummel opplevelse, jeg tenkte de plutselig skulle dra frem en pose med noe ulovlig og si at "se hva vi fant i lomma de", men det skjedde ikke.



Før dere reiser til u-land, så vil jeg anbefale og undersøke så mye dere kan om lover og regler, og spesielt om dere reiser for eks til Kambodsja med tanken for å røyke og feste, så les dere opp, ikke bare hopp på et fly uten og vite noe om reglene, lovene, les andres histories osv

Men dette burde være vanlig kunnskap at man burde gjøre

Og forresten en ting til om Kambodsja, jeg har lest om turister som kjøper kokain, tar en 100mg linje og faller sammen og dauer på dassen på klubben. Dette er fordi det er heroin solgt som kokain.

Kambodsja ligger like ved "The Golden Triangle", og der produseres det vel meste av den "hvite heroinen" i verden, og siden heroin er billigere enn kokain i Kambodsja så selger dealere det i blant som kokain, dette er vel 90% ren heroin, og en uten noen toleranse + er full som tar en kokain stor linje med 90% ren "china white" heroin vil krepere helt..


Fra Wikipedia: The Cambodian black market trade of illicit drugs includes cannabis, methamphetamine, and high grade heroin. It is reported that foreigners requesting cocaine are sometimes provided with heroin instead.

Er mye mer om man google "Cambodia heroin cocaine tourist death"