View Single Post
Jeg har ingen å fortelle slike historier til, så tenkte at kanskje det kan brukes til å skape et bidrag til underholdning på forumet.

Jeg tenkte at denne tråden kunne fylles med historier fra medlemmene som handler om dumme / flaue feil i forbindelse med elektrisitet / teknologi, som man på en eller annen måte kan se humoret i. Vi trenger nødvendigvis ikke diskutere eller kritisere hverandre, mennesker gjør feil og lærer av det.

Min historie fra denne gangen:
Jeg var i en bygning med to rom som brukes som både oppbevaringsrom og serverrom. Jeg hadde nøkkelkort og full tilgang til hele bygningen. Jeg har aldri vært i bygningen før, dette var første gang etter at forrige driftsansvarlige trakk seg fra driftsavtalen. Jeg er den eneste med ansvaret for alt av IT-drift nå.

Bygningen er eid av firmaet jeg er ansatt i, og er preget med firmaets logoer overalt. Jeg fikk beskjed om at jeg hadde frie hender i serverrommet, bare jeg fikk satt opp serverne jeg skulle sette opp.

Da jeg skulle slå på den siste serveren og bli ferdig med oppdraget, så ville den ikke starte opp. Jeg åpnet rack-kabinettet og så at kabelen mellom strømforsyningen og hovedkortet manglet, det var merkelig, ettersom jeg på forhånd hadde bestemt meg for å ikke lukke lokket til noen av serverne om de ikke var ferdig satt opp og koblet til.

Kabelen fant jeg heller ikke, den var på kontoret mitt. Da fikk jeg bare bruke kreativiteten og satse på at det lå en slik kabel slengt rundt et sted i serverrommet. Jeg fant ingen i rommet jeg var i, så jeg gikk til det andre rommet. Det var mange servere der, de fleste i drift, men også mange som lå slengt rundt om i en tilstand som gjorde at jeg oppfattet dem som el-avfall. Jeg åpnet mange av kabinettene, inkludert de stasjonære arbeidsstasjonene jeg fant der.

Til slutt fant jeg kabelen jeg trengte i en svært gammel server, og fikk ordnet opp i problemet mitt. Jeg gjorde også diverse ting, som å flytte maskiner jeg mener vi burde ta vare på, og etterlot resten med hensikt om at det senere kan kastes.s

Dette var på fredag. I dag fikk jeg besøk av sjefen på kontoret der han viste meg en utskrift av en e-post fra noen andre.
Vi har hatt uautorisert personell på vårt serverrom, se vedlagte bilder fra overvåkningskamera. Personen har rotet i alle skuffene våre og åpnet og rotet i mange av maskinene våre, samt. bært inn / ut utstyr og maskiner. Vi lurer på om det er nøkler på avveie, og hva hensikten til denne personen var med å gjøre dette. Vi mistenker mulig data-tapping og lekkasje, men det er umulig å se ut i fra bildene om han opererer noen av våre servere. Rommet er et eneste rot, og vi vil iverksette forebyggende tiltak mot datalekkasje umiddelbart.
Vis hele sitatet...
På bildene var meg som rotet rundt i skuffene og åpnet maskinene og alt mulig. Det viser seg at dette rommet ikke var min bedrifts serverrom, men en leietakers. Jeg leste oppdragsbeskrivelsen på nytt og så at det stod svart på hvitt midt i dokumentet at jeg ikke skulle gå inn i dette rommet. Jeg forstår ikke hvordan jeg klarte å unngå å se det.

Det ordnet seg heldigvis, ettersom jeg ikke tok med noe av utstyret ut av bygningen, så det var bare å dra til bygningen igjen og flytte utstyret tilbake. Jeg må tilbake dit imorgen og sette sammen alle maskinene jeg åpnet og behandlet som søppel (rev ut ledninger hardhendt, ødela plastikkdeksel osv). Arbeidsplassen min dekker alle rep. utgifter, og sjefen ler av dette. Leietakeren smiler ikke noe særlig, da…