View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ser at du tok tilbake støtten din til han senere, men dette er jo problemet. At veldig mange karer automatisk lar tvilen komme gjerningmannen til gode, selvom det er en 98,8% sjanse (statistisk sett) på at han er skyldig i anklagen.
Vis hele sitatet...
Jeg har to enorme innvendinger:

1:
Jeg ga et KP til et innlegg som i seg selv var informativt. Jeg har aldri støttet ham.
Nettopp det at enkelte kan tolke et KP som støtte til en person (svært mange her på forumet bruker KP som et middel for å uttrykke enighet, intet annet) gjør at jeg nå angrer på at jeg gav det.
2:
Når jeg snakker om å la tvilen komme en person til gode, så snakker jeg om et tvetydig foruminnlegg. Det inneholdt både elementer av støtte til offeret, og elementer som kan tolkes å argumentere mot offeret, samtidig som det inneholdt et nøytralt og objektivt innspill til temaet. I denne situasjonen velger jeg å tolke det etter beste mening.
Jeg snakker ikke om å la tvilen komme gjerningsmannen til gode. Det er to totalt forskjellige ting. Så nei, det er ikke dette som er problemet.

Alt det andre du skriver om avsporing og falske anklager osv er jeg jo helt enig i. Det kommer helt ut av det blå, er respektløst mot trådstarter, og har ingenting å gjøre i en tråd som dette. Det finnes andre arenaer for den diskusjonen.