View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av stangut Vis innlegg
Nei altså folk her inne kan si hva de vil om psykose og alt men det skal mye til naturlig og være våken i 4 dager med spliffs i tillegg. Så han har tatt noe sentralstimulerende som amf/meth/brus og sikkert noe i tilegg eller en blanding.
Vis hele sitatet...
Hva akkurat trådstarters samboer har tatt eller ikke har jeg ingen forutsetninger for å vite noe om, men vet av personlig erfaring at det er fullt mulig å være våken i fire dager under en psykose utløst av cannabis selv om man fortsetter å røyke, uten bruk av andre stoffer. Var vel på dag seks før en studiekamerat så at noe var galt og tok kontakt med et familiemedlem som fikk meg med til legevakta.

I mitt tilfelle hadde nok ikke episoden inntruffet uten overdreven bruk av psykedeliske stoffer i månedene før (dette skjedde flere uker etter siste gang jeg brukte noe sånt), men har ingen problemer med å tro at det samme kan skje med en som tidligere har ruset seg til psykose gjentatte ganger på sentralstimulerende stoffer uten at det er andre stoffer enn hasj involvert denne gangen.

Har ingen gode råd å gi trådstarter utover det uaktuelle rådet å be om hjelp fra familien hans og at han når han har kommet ut av denne psykosen nok er nødt gi opp hasjrøykingen for en lang periode eller for alltid. Har ingen problemer med å bruke cannabis i dag, men det tok mange år før jeg kunne prøve meg på et enkelt trekk uten at jeg kjente at jeg var på vei inn i det igjen.

At du selv er villig til å slutte å røyke hvis det hjelper ham forteller meg at du er en fantastisk samboer jeg håper han klarer å holde på (sliter med å la være å dømme hans familie her siden jeg ikke kan fatte og begripe hvordan man kan klare å gi opp sin egen unge med mindre man er alvorlig skadet i hodet og ikke kan hjelpe for det, men har ikke vært i samme situasjon i rollen som forelder ennå så jeg vet jo ikke hvordan det er, er nok noen år til det (forhåpentligvis ikke) er aktuelt men klarer ikke å forestille meg at jeg noen gang kan klare å gi opp/bevisst støte fra meg ungen min).

Men han trenger hjelp, og du trenger å ta vare på deg selv, så hvis forholdet ryker fordi han i etterkant holder deg ansvarlig for å ha fått ham innlagt så må det bare gjøre det. Ingen vinnere her selvsagt, men fra mitt ståsted er det mest hans tap. Håper dere får (hjelp) til å løse dette. <3