View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Alge Vis innlegg
Lege personell osv vet hva de skal gi han og de vet også hvordan man skal håndtere en sånn situasjon. Det er vanlig at psykotiske personer ikke vil ta medisin osv. Selv om han kanskje blir sint på deg fordi han skjønner at det er du som har ringt ambulanse f.eks så kommer han til å skjønne det senere at det var for hans beste. Du skal ikke bekymre deg for hva han tror om deg i en sånn situasjon nå. Du ringer ambulanse om du mener du ikke kan håndtere situasjonen er mitt råd ihvertfall, det kan godt hende det er det beste å gjøre uansett, ihvertfall snakke med dem å høre hva dem mener

Som sagt, jo. Det er ikke sikkert det har noe med rus å gjøre denne gangen.
Vis hele sitatet...
Tusen takk igjen for svar, det er virkelig godt å ha noen å skrive med om dette! Vennindene mine forstår ikke så de kan jeg ikke snakke med, og jeg har ikke noe forhold til noen av vennene hans så de eneste jeg kunne snakke med om det var familien hans men de orker ikke ha noe med det å gjøre! Tror ikke de skjønner hvorfor jeg gidder heller, men elsker han jo

Det har toppet seg det siste døgnet, og nå nettopp ringte han meg og sa at jeg måtte reise hjem til foreldrene mine fordi jeg ikke var trygg jeg heller. Jeg fikk ikke svart før han sa "de lytter på oss, jeg skriver melding i stedet!" og la på
Vi bor hver for oss , og psykosen går ut på at "noen" skal ta han, og da skal de ta meg også får å smerte han. Han tror at naboen min er med på det og at vennene hans konspirerer mot han og gir informasjon til de som skal ta han og han er gjennomsvett hele døgnet fordi han har denne panikken. Når jeg var hos han tidligere i kveld så stod han å gjemte seg nede på huk ved gardinen for å kikke ut uten at "de" så han og finner sammenhenger han er så overbevist om at han ikke kan oppfattes som noe annet enn gal. Nå nettopp igjen mens jeg skriver sendte han ny melding om at "de" har vært å kikket gjennom brevene hans og rørt tannkremen hans som han tror de har forgiftet

Jeg aner ikke hvordan å respondere?! Skal jeg spille med empatisk eller si alvorlig at nå må han få legehjelp!


Sitat av stangut Vis innlegg

Ja missforstod jeg for trudde han tok div drugs NÅ. Men om han kun røyker så er det nok reven som gjør det da.

Treningssenter/jobb og div hadde jo hjulpet alle men ikke så lett med styggen på ryggen heller. Men det funker jo uten tvil.

Du ville jo merka om han tok noe annet enn rev tipper jeg siden du virker såpass oppegående at du merker forskjell på hasj rus og speed rus. Men sover han nok da? Søvn er også gull for ett slitent hode. Ink trening og jobb men ser det ikke er bare bare da.

Ambulansen kan han lage så mye styr med han vil han. Men når de setter bedøvelsen så er det natta uansett hvor rå du er. Så våkner han på sykehuset i belter også begynner jobben.

Huff må være tøft for deg. Men husk hasj gjør alt værre når alt er som værst.
Vis hele sitatet...

Jeg har vært på ferie å besøkt bestevenninden min forrige uke, så derfor vet jeg ikke om han tok noe stoffer (amf, kokain, mdma) den uken men jeg tenker jo ut fra tilstanden han er i nå at han må ha gjort det for jeg har aldri sett han i nærheten av sånn utenom når han har tatt stoffer! Det kan hende han ikke har det og at han snakker sant når han nekter men erfaringsmessig innrømmer han ikke sprekkene sine fordi jeg har sagt at jeg slår opp om han fortsetter å utsette seg og meg for det.

Han har trent hver dag siden i fjor vinter når han slutta med amf og kokain, men ikke vært motivert for trening den siste måneden. Han sover ikke, har sovet et par timer bare de siste 4 døgnene, han er i helt alarm og sjokkmodus stakkar! Og kanskje litt slemt men fordi han ikke sover heller så har jeg jo litt på følelsen at han tar en stripe her og der og tror at det skal hjelpe, men han blir veldig sur når jeg mistror han for han sier at han virkelig har sluttet med amf og kokain. Har gjort han oppmerksom tydelig at hasjen heller ikke hjelper i en situasjon som nå men det sier han at ikke er noe problem og at jeg "tror bare det er psykose når jeg sier stopp med rusen, siden han har hatt det før, men denne gangen er det ekte!"
Hvordan vil ting foregå om han blir innlagt? Bedøves og beltes fast, men hva når bedøvelsen går ut og han er i like panikk igjen og tror alle konspirerer mot han? Stakkars, han må jo føle seg fullstendig kokt i hodet! Og jeg blir også det av alt han sier og er på Bare mens jeg har skrevet dette har han ringt 8 ganger, han hvisker og får ikke sagt noe fornuftig og jeg gråter fordi han har det sånn og jeg vet ikke hva jeg kan gjøre! Jeg spurte han hva jeg kunne gjøre for at han skulle få det bedre og han sa med hard hviskeropestemme "FLYTT VEKK FØR DE FINNER DEG OGSÅ!" . Han er livredd og overbevist om at noen vil ta han. Jeg er ikke redd for det men er redd for hans psykiske helse og om han blir ødelagt av dette her for godt nå