View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Alge Vis innlegg
Med mindre han er utagerende eller veldig til fare for seg selv eller andre så ville jeg latt det gå sin gang uten å gi det så mye av tiden min. Bare jatte litt med som du sier, nytter ikke å overbevise han uansett. Begynner ting å skeie skikkelig ut så er jo ambulanse den riktige plassen å ta kontakt, da vil de komme å sjekke han ut og ta en vurdering om de skal ta han med på tvangsinnleggelse (noe som kanskje hadde vært på sin plass).

Jeg personlig syns de over meg her er noen idioter som sier du skal bare gå i fra kjæresten din når han sitter i psykose! Jeg syns du skal passe litt på han jeg, så kan dere heller ta alvorspraten når han har kommet til seg selv igjen å ta det deretter. Med å passe på han mener jeg ikke overvåke han 24/7 og bruke masse tid og krefter på han, men heller bare være litt til stede av og til sånn at du kan kontakte ambulanse om ting går helt av skaftet. Han kommer til å komme til seg selv igjen. Det kan også hende det var psykiske problemer som gjorde at han tydde til stoffer i første omgang, så å si at du bare skal stikke ifra han er dømmende som bare det når ingen vet hvorfor ting er som dem er...
Vis hele sitatet...
Tusen takk for et empatisk svar! Ja er ikke lett, ikke aktuelt engang å gå fra en man elsker i en så hjelpesløs og fryktfull situasjon! Det er psykiske problemer som har gjort at han har brukt stoffer, han ble utsatt for noe han sliter med og hadde omsorgssvikt når han var liten fordi moren var psykisk syk men han vil ikke i terapi for det eller få hjelp med det han sliter med. Jeg har prøvd å si at terapi hjelper siden jeg fikk PTSD etter voldtekt selv selvom det blir værre med traumetrigging før det blir bedre men han vil ikke. Siden han har vært i psykose før og hver gang sagt det er det værste han har opplevd og hver gang sier han aldri skal ta mere stoffer så trodde jeg han hadde sluttet nå men det hadde han nok ikke allikevel! Om det ikke er sånn at man kan få psykose uten sammenheng med stoffer da Det er hvertfall samme psykosetur som han har hatt før når det har vært pga stoffer.

Føler egentlig det er så kritisk så ambulanse og innleggelse er det beste men jeg vet at han ville nektet det om de plutselig bare kom og gått amok mot ambulansepersonellet og trodd at jeg var med på hele konspirasjonen som han tror er i mot han nå, nektet å ta medisiner osv er jeg redd for.. Trenger å få han til å forstå det selv! Jeg prøvde å si flere ganger i dag at jeg tror på han og støtter han men at så intenst han har det nå så må han få hjelp med beroliggende fra lege som et hint på at han trenger legehjelp men ikke si det er fordi han ikke er frisk. Det sa han kanskje til, men jeg er litt redd legen ikke vil gi han noe beroliggende pga han har brukt stoffer før, og at legen kanskje ikke skjønner det er psykose fordi han klarer å spille normal i korte samtaler hvis han må.