View Single Post
Sitat av *pi Vis innlegg
Tja... det er vel ikke helt svart hvitt. Jeg kan i alle fall kjenne meg igjen i at jeg gjør noe fordi jeg vil det og velger å drite i hva andre mener om det, samtidig som jeg ikke er immun mot stygge kommentarer likevel. Når jeg for eksempel ammer en baby offentlig så er ikke det en protest i det hele tatt, og jeg mener oppriktig at det er deres problem om noen lar seg irritere av det. Likevel ville jeg nok synes det var ubehagelig å få ekle kommentarer fra fremmede.
Vis hele sitatet...
Vel, det er hele poenget mitt, om man lar seg affisere av andres kommentarer, gir man ikke faen. Hvilket er som sagt helt ok, og man er ikke nødvendigvis ute etter å provosere heller, men da ville jeg heller tatt det der og da. Sagt ifra, stått opp for det man mener og tror på. Hvis noen har et behov for å dele sin mening, enten ignorer de (gi faen) eller si de imot.

Sitat av *pi Vis innlegg
Det kan godt hende det er det, men jeg er ikke helt med på at det være det. Det at hun ikke gir faen i seksuelle tilrop betyr ikke at hun gjør det for å protestere. Hun går selvsagt til media for å protestere. I amme-eksempelet mitt, hadde jeg blitt kastet ut av en offentlig strand for å amme hadde jeg kanskje gått til media i protest. Det er ikke dermed sagt at ammingen var en protest.
Vis hele sitatet...
Hvis pupper er naturlig å vise, så er "tits" og "pupper" helt uproblematisk også. Det er en enkel observasjon fra enkle mennesker, ingenting å bry seg om.

Sitat av *pi Vis innlegg
Klart det. Men det er vel en grense for hvor mye man skal forventes å tilpasse seg, er det ikke? Det er ikke sikkert den går akkurat her, men på et eller annet tidspunkt må man slutte å si at "hun provoserte det frem", "hun ber om det", "hun burde vite hva som skjer når man gjør sånn".
Vis hele sitatet...
Min kommentar om at man høster som man sår var ikke at "hun ber om det" eller lignende. Det er at man vet toget er på vei - hva gjør du med det? Jeg mener at kvinner(eller hvem andre det skulle gjelde) istedenfor å la seg overkjøre og så gå til media, får ta kampen der og da. Se for deg saken om hun står på sitt og politiet kommer, da får vi en klar avklaring fra håndhevende makt her i landet - noe faktisk verdt å skrive om uavhengig av utfall. Kommentaren var mer ment som at dersom du vet noe kommer, vær klar og vis motstand, ikke at urettferdighet er greit. Det er som sagt ikke som om dette kom som et sjokk, ettersom hun tydeligvis har lest om hvordan kvinner har solt seg gjennom tidene. Hvilket også er noe av grunnen til min kommentar om at dette er gjort med overlegg.

J
Sitat av *pi Vis innlegg
eg synes kanskje det går an å diskutere litt mer nyansert enn det. Det jeg spør om i innlegget du siterer er hvorfor det er så provoserende, og om det egentlig handler om noe annet enn seksualitet. Det er noe jeg oppriktig har lurt mye på. Uavhengig av hva akkurat denne kvinnens motiv for å gå toppløs var.
Vis hele sitatet...
Hva som er "anstendig" endrer seg med tiden, sånn er det. Som bearass nevner, så er det ingen konstanter selv i en semi-globalisert verden, utover at vi alle vet hva normene er der vi oppholder oss, og at dersom man bryter de vil et eller annet skje. Her i landet, hvor du vil slippe unna med en bot i verste fall, er dette en av kampene jeg mener personen burde tatt. Om det så skulle blitt en innsamlingsaksjon for å dekke denne i etterkant hadde jeg pent bidratt selv, men jeg misliker sterkt halvveis-aktivisme og clickbait.
Sist endret av Xasma; 5. juni 2019 kl. 19:33.