View Single Post
Trådstarter
878
Dette er i østfold ja, Hvis det tar år, beholder jeg den selv, til antikvaren gidder å bry seg.

Men, det var jo bein/tann rester der og.

Er så mye rart i bakken der oppe. Kan ikke gå 10 meter uten å måtte grave.

Uansett. Jeg har meldt ifra. Gidder de ikke bry seg, så er det dems skyld!

Er nok bly ja. Etter nærmere undersøkelse. Bly og sølv slår ut på samme spekter på metall-detektoren min. Skal opp dit senere idag, kommer garantert til å finne mye mer der.

Men er det noen som vet hva merkinga betyr.? R/K II.

Sitat av BlueGrot Vis innlegg
Dersom du med viten og vel herper et arkeologisk funnområde bare fordi de ikke har bemanning til å svare deg er du laveste sort. Det finnes ikke marked for sort omsetning av slike småfunn. Spesielt siden de er vanskelige å analysere/finne opphav på siden de er dratt opp fra jorda av en tjuvradd med pølsefingre. Du ender nok opp med å få solgt det til noen som smelter det om. Det er en grunn til at samlere ordner bestillingstyveri av veldokumenterte funn.
Vis hele sitatet...
Ey, du. Jeg er ikke en tjuvradd! Jeg har meldt ifra funnet, så du kan spare deg for sånne kommentarer! Det var en vits! Sånne som deg skremmer vekk nye som ønsker en ny og fin hobby!

Sitat av BlueGrot Vis innlegg
Dersom du med viten og vel herper et arkeologisk funnområde bare fordi de ikke har bemanning til å svare deg er du laveste sort. Det finnes ikke marked for sort omsetning av slike småfunn. Spesielt siden de er vanskelige å analysere/finne opphav på siden de er dratt opp fra jorda av en tjuvradd med pølsefingre. Du ender nok opp med å få solgt det til noen som smelter det om. Det er en grunn til at samlere ordner bestillingstyveri av veldokumenterte funn.
Vis hele sitatet...
Blir nesten forbanna. Det er sånne som deg som skremmer folk vekk fra metallsøking.
Sist endret av A-tillah; 25. april 2019 kl. 09:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.