View Single Post
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
766
Er det å "tyste på jobben det beste.

Hva med å nevne det for personen selc, enten tar du tak i dette eller så sier jeg fra på jobben.

Da får personen mltvisjdon til å gjøre noe firvimlkg, tvang og rusbehandling fungerer svært dårlig i min erfaring. Prøv helle å skape en motivasjon for personen om du bryr deg.


Er fin tanke du har, men tnekt deg selv. Du sliter med masse ting, jobben sparker deg ut, du er kjempe avhengig og vennene dine føler du ryster på deg. I den situasjonen er det lett å slutte? Nei.

Hadde alle sammen samlet seg, vist bekymring og kjærlighet tror jeg dere kan komme lengre. La personen føle at den er har en sjanse til å beholde jobb oss om den tar riktig valg. Da blir det mer frivillig og noe som kan vare i lengden.


Spør jobn, venner familie om å bli med på en intervention. Har selv stått for det med andre familier og kjenner en annen type som er utdannet i fsmiliebehandling og intervention hvor rus er problemet.

Send en pm om du vil vite mer om det. Prøver ikke å selge noe,. Og hadde det vært i nærheten kunne jeg stilt opp gratis,. Men ofte greit å ha en utenforstående som leder samtalen og kan avbryte viss det går i feil retning..

Man skal ikke peke fingre men fortelle hva man føler og er bekymret for. Alt som har skjedd er fortid og e me villig til å prøve å sette en strek over å komme videre etter stabilt rusfrihet er oppnådd.

Lykke til, men vær forsiktig med tvang som behandling. Det er ikke så lett, desverre....