View Single Post
Sitat av venstrehook Vis innlegg
Her var det mye bullshit. Helikopteret kan da fint ha vært der for å spane på TS. Vi vet ikke noe om i hvilken skala han holder på.

Fakta er at politihelikopteret har blitt tilkalt for å lete etter alt fra innbruddstyver til folk som stikker fra politikontroll på E18. Google politihelikopter+budstikka (lokalavis Asker og Bærum) for eksempler. Det kryr av flere også. Så at det koster så jævla mye å fly det at de ofte ikke tar seg bryet tviler jeg på.
Vis hele sitatet...
Eksemplene du nevner er jo nettopp den type saker helikopter er best egnet til, søk og sporing.
Jeg sier ikke at det aldri blir brukt helikopter under spaning, men det er lite hensiktsmessig såfremt det ikke er planer om pågripelse og fare for at mistenkte stikker av. Det er sikkert også nyttig for dokumentasjon men da kan helikopteret være en halv mil unna og filme detaljer ned til centimeteren.

Og dersom saken er såpass høyt profilert at det benyttes helikopter under vanlig spaning så er det ganske amatørmessig å sirkle over møtestedet. Og da heller jeg mot at de var på ett annet oppdrag.

Det er også unormalt å bruke uniformert politi i ett såpass tydelig mønster som TS beskriver, her er det nok heller TS som legger ekstra godt merke til politiet fordi TS ser etter dem. Det er mye man ikke får med seg i hverdagen om man ikke aktivt ser etter det.
Politiet har også hatt mer fokus på synlighet den siste tiden, spesielt i miljøet TS nevner.
Sist endret av random105675; 3. april 2019 kl. 17:08.