View Single Post
Sitat av Bearass Vis innlegg
Jeg lurer helst på hvordan du kan påstå at mennesker er konstruert for å leve på 90-95% plantekost når det i det store og hele er en omvendt diett som har vært naturlig for mennesker siste 200.000 år (og det vi vet om diett for 300.000 år siden er mye nærmere Carnivore diett enn sjimpanse diett). Dette er svært ulogisk.

Ser man på skjelett struktur der man sammenligner den tradisjonelle jeger og sanker (med for det meste Carnivore diett) sammenlignet med mennesker som levde på en diett der jordbruk var mer rådende, er vitaminmangel, dårligere tannhelse og svakere ben fasiten for sistnevnte. Dette må da unektelig gå imot ideen om at man er mer konstruert til å leve på sistnevnte diett?

Om du er av europeisk avstamming har du også endel neandertaler i deg.
Vis hele sitatet...
Samenligner du jordbruksdiett og jeger/sanker så er det ikke rart at jordbruksdietten taper da den er langt unna det naturlige. Det naturlige er å spise det som er tilgjenngelig og som gir oss det vi trenger. Det finnes fortsatt jeger/sankere rundt om i verden. Mye av kunnskapen vår om slike samfunn har vi fått ved å studere dem.

Har selv testet to uker ute i Norsk natur på bare det jeg samlet og fanget selv og samlet meg en del erfaringer. Norsk nartur har som kjent lite frukt og nøtter men mye fisk så det ble ørret til middag og kvelds hver dag. Døde ikke av det men kunne strukket meg langt for en potet...

Problemet med linken din er at fossilbeviser for kostholdet vårt alltid vil favorisere ting som er i stand til å lage fossiler.