View Single Post
Alle dietter som inneholder mindre sukker og bedre fettbalanse vil føre til bedre helse og vektnedgang. Motedietter som carnivore, LCHF og vegan fører til nye helseproblemer.

Hvis dietten din medfører at du må stappe i deg en masse vitaminer fordi du ikke får den næringen du trenger spiser du feil.
Vis hele sitatet...
LCHF utelukker ikke grønnsaker, den bare sier noe om hvilke grønnsaker du kan spise og fortsatt være innenfor LCHF konseptet. Det er dermed ganske greit å ha et relativt balansert kosthold på lchf slik at vitamintilskudd blir unødvendig. At en lchf diett skal gi problemer har jeg ikke særlig stor trod på. For de aller fleste så er jo dette dietter, det er ikke permanente livsstilsendringer. Når ønske resultat er oppnådd eller motivasjonen er fordampet så er det tilbake til gamle tralter, før nytt forsøk neste år. Men selv for de som velger lchf diett som noe permanent så ser jeg ikke at det skal by på problemer. De kan meske seg i sjømat, har grønnsaker til hvert måltid og får blodsukkerverdier gjør at de kan kvitte seg med evt. insulin. Kolesterolet går ned samt fettprosent. Hva er det konkret av helseproblemer du mener lchf gir som en normal diett ikke gir?

Vet ikke om jeg kjøper det du selger. Er veganere sykere enn de som ikke er veganere? Og HVA er en veganer? Er du veganer om du spiser sjømat? Om en veganer spiser fisk og sjømat evt. egg så er plutselig kostholdet temmelig balansert likevel. Veganerne er jo ikke selv hetl enig i hva som er en veganer så greit om du deler hva du mener er veganere slik at vi kan tenke i forhold til hva slags diett som er mulig.

For en ren kjøttdiett som dette har jeg ingen sterke meninger den ene eller andre veien for jeg har ikke noe kunnskap om den. Ikke har jeg lest om det før eller sett noe forskning. Rent generelt så vil jeg likevel si at brukt som en diett og ikke livsstil så tenker jeg nok det er minimale sjanser for skader eller problemer. Langsiktig kjøttdiett, vel jeg ville nok tatt endel ekstra blodprøver for å sjekke verdier og se at ting er innenfor. Også på kjøttdiett så vil kanskje kolesterol, blodsukker og behovet for insulin synke. Hørte noen nevnte redusert blodtrykk, vet ikke helt hva det skulle komme av? Mindre stress når det spise kun kjøtt fordi metthetsfølelsen varer lenge? Så det kan jo faktisk være endel grupper som får gevinst av en slik kjøttdiett.

Hvilke helseproblemer er det du tenker vil øke på en kjøttdiett?