View Single Post
Innlegget mitt var et forsøk på å sette plakatsaken deres i kontekst, dvs gi folk her på forumet en tydelig idé om hva de kan være med på å sette igang.

Tråden her dreier seg om et plakatprosjekt, så det blir litt avsporing hvis du luni vil diskutere hvilke motivasjoner som ligger bak folks stemmeavgivning, men ok:

Personlig har jeg ikke brydd meg om å stemme siden jeg begynte å uttrykke meg selv direkte i gatebildet. Stemme én gang annenhvert år? Med to alternative koalisjoner som strekker seg så lang mot det politiske sentrum de må for å vinne? Begge sidene ender opp med å være tilnærmet identiske. Er dette du legger i ”å være opptatt av besteforeldre, barn, syke og sånt?”

Du befinner deg tydligvis ikke i målgruppen for et politisk parti med legalisering som eneste krav, men det er jo helt ok. Hele poenget er jo at man ikke skal satse ikke på å tilfredsstille alle og enhver, men snarere appellere til de som har sett seg lei av å bli oversett av dagens politikere. Muligens har denne minoriteten nå passert 10 000 personer.

Hvis et politisk parti som FMI aldri fikk politisk makt så er jo årsaken den at FrP overtok mye av den innvandringsfiendlige retorikken deres. Hvis et av dagens politisk partier skulle fronte saken vår så er det ingenting som ville være bedre. Kanskje til og med flere partier ville tørre å snakke med samme stemme. Da har vi jo oppnådd noe.

Hvis ikke så er det slik jeg ser det ikke noe galt å ta saken i egne hender.