View Single Post
Trådstarter
7
Godtok forelegg for besittelse, da jeg(såvidt jeg kan forstå) ikke hadde noen som helst sjans til å unngå det. De fant enn full uåpnet bag i bilen min og brukte makt for å komme seg inn på mobilen, noe jeg ikke visste at de hadde lov til, men som de tydeligvis har. Var ellers veldig hyggelig med politifolkene, og de beskrev meg som en veldig oppegående og hyggelig gutt når de kjørte meg hjem fra legevakta. Vil si at jeg er flink til å prate for meg og er alltid hyggelig med folk, så om det er mulig å godsnakke med politijuristen for en evt mildere straff når det kommer til hvor lenge jeg må vente før jeg kan søke om å få tilbake lappen ser jeg på det som positivt. Har tenkt på å slutte med røykings en god stund så urinprøver har jeg ikke noe problem med å gå på heller.

Godtok ikke fratakelse av førerkort og de har fortsatt en uke igjen på å få saken til retten såvidt jeg har skjønt, så er det noe poeng for meg å ringe ned til stasjonen før den tid? Om jeg ikke har hørt noe da får jeg jo (evt midlertidig) tilbake førerkortet igjen såvidt jeg har skjønt, og har ikke hørt noe fra politiet verken angående blodprøve/urinprøve, den kliniske undersøkelsen legen tok(hun sa ingenting da den var ferdig, bare sendte meg ut til politibetjentene), eller om de beregner meg som ikke edruelig. Har nå gått 2 uker siden det skjedde og jeg begynner å gå lei av å vente på svar, men har tenkt at det ikke er noe poeng å ringe ned til stasjonen før den 3 ukers fristen de fortalte meg om har gått. Takk for utfyllende svar, tror jeg gir opp det å trekke forklaring da jeg desverre var veldig tydelig på at jeg røyket regelmessig..