View Single Post
Sitat av Cocacola337 Vis innlegg
Føler bare i den situasjonen så var det ikke så mye mer riktig og gjøre. Men da vet jeg iallefall til nestegang at 150-160 burde holde.
Vis hele sitatet...
Ja, hvis du absolutt skal presse deg ut fremfor en lastebil så burde du vel kanskje det. Har lastebilen tilhenger kan det fort hende at du blir knøvla av 50 tonn hvis du ikke har stor nok hastighet. Du legger alt ansvaret over på lastebilsjåføren her. Regner med du hadde gjort det samme hvis du hadde kjørt motorsykkel også.

Hvis lastebilen hadde slik fart forstår jeg overhodet ikke hvorfor du måtte følge på i stedet for å holde fartsgrensen? Var det førstemann? Det er ikke slik at du kun skaper en situasjon mellom deg og lastebilen, men trafikkbildet ellers. Kanskje mistet lastebilen fart og kanskje det kom biler i venstrefeltet bak lastebilen igjen? Lastebilen kunne også ha hatt en motorsyklist på sin venstre side uten at du kan få øye på den, det er fult mulig.

Hvorfor i alle dager skal du tråkke på gassen for å komme først slik at du tvinger lastebilen over i venstre felt? I flere land så er det ikke lov for lastebiler å ligge i venstre felt engang, og det er en grunn til at dette bringes på banen.

Min mening er at du bare skulle gitt på mer og havna i grøfta. Uten personskader hadde oppstått vel å merke. Kanskje du hadde lært, men helt ærlig så tror jeg du er av den oppfatningen av at da hadde du hatt lastebilsjåføren i "saksa" og "saken" din styrket. Så at du ikke kunne fullføre oppkjøringen er jo ikke din feil og ser for meg at du hadde stukket hodet inn i vraket og spurt sensor hvordan dere skulle komme dere videre slik at du kunne hente ut det midlertidige kjørebeviset ditt.

Men det finnes en løsning på dette og det er å slakke av på farten. Dette får til og med biler bak seg med også. Du kan også signalisere til de bak ved å trykke inn bremsepedalen en hurtig gang slik at de er klar over at du kommer til å sakke farten. Har du vurdert en slik løsning noensinne?

Det er greit at en kan komme borti sensorer som en mener har behandlet en urettferdig, men på meg så virker du ut som en som ikke er i stand til å vurdere trafikken og dens faremomenter. Gitt at du presset lastebilen til å måtte bytte felt bare fordi du skulle kjøre i 130 km/t for å skape en situasjon, som i følge deg selv, ville endt i en trafikkulykke hvis lastebilen ikke kunne byttet felt. Ja, det ser jeg på som elendig klagegrunnlag som virkelig ikke taler for din sak.
Sist endret av Jens1; 5. desember 2018 kl. 02:07.