View Single Post
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Et stoff kan være amfetaminlignende, hasjlignende, opiatlignende osv. En analog av amfetamin slik som DMAA som gir akkurat de samme effektene vil derfor være amfetaminlignende.
DMAA er også ulovelig ved mindre man har resept på det.

Du skriver ''Kjemisk strukturelt kan 1,3 DMAA minne om amfetamin, men det stopper der, det er ikke amfetamin, har aldri vært amfetamin og kommer aldri til å bli amfetamin. ''

Men det var jo akkurat der det stopper, for du sier bare at grunnen er fordi det ikke er amfetamin, aldri har vært og aldri kommer til å bli.
Syntetisk hasj eller LSD er heller ikke hasj eller LSD, det har aldri vært det og kommer aldri til å bli det, men alikevel går det for det samme. Syntetisk amfetamin som DMAA er ikke et unntak.
Vis hele sitatet...
Nei, amfetamin og 1,3 dimethylamynamine går overhodet ikke "For det samme" - Det er først og fremst to ulike stoffer med to ulike virkninger.

Det blir litt som å si at kokain og brød med valmuefrø som du kan kjøpe på Rema1000 går for det samme ettersom også disse to er kjemisk strukturelt like (Valmuefrø kan faktisk gi positivt utslag på hurtigtest om man tar test umiddelbart etter inntak)

Selv om jeg selvsagt ser at DMAA og amfetamin har flere likheter enn brød med valmuefrø og kokain så er det ganske viktig å påpeke at man på ingen måte er "Skyldig" i inntak av amfetamin ved å innta kosttilskudd inneholdende 1,3 DMAA.

Folk må lære seg forskjellen mellom straffeloven og idrettens dopingliste. DMAA står på sistnevnte, ja, som så mange andre preparater og tilskudd man lovlig kan innta i Norge uten at det er straffbart. DMAA er altså ikke kriminelt å bruke i Norge, ei heller i noen andre land.

Syntetisk hasj / LSD vet jeg rett og slett ingenting om, bortsett fra at syntetisk hasj heller ikke inneholder THC ? (Korriger meg om jeg bommer)

Syntetisk hasj / LSD er vel kriminalisert på alle plan ?

Slik amfetamin ihvertfall er.

Noe 1,3 DMAA ikke er.

Har brukt en del PWO`s inneholdene DMAA, og den effekten man oppnår på lavt toleransenivå på forholdsvis høye doser kan overhodet ikke sammenlignes med amfetamin, ikke litt engang (Jeg har prøvd amfetamin et par gang i mine yngre dager)

Folk reagerer forskjellig, men jeg er en person som har forholdsvis lav toleranse for stimulanter, og kan ikke si at DMAA er så fantastisk som det fremstilles på internett. Man kan få litt økt energi/fokus/velvære en liten stund, men man blir på ingen måte beruset.

Virkningsmessig er det mer sammenlignbart med efedrin, som jeg anser som hakket vassere, men også det ingenting i forhold til amfetamin, kokain osv.
Sist endret av NoBro; 3. mai 2017 kl. 15:39.