View Single Post
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Må vi ta enda en runde med at hva som står sort på hvitt ikke alltid reflekterer praksis? Førstehåndserfaring fra ganske mange her på bruket tilsier noe helt annet.
Vis hele sitatet...
Hvor mange ganger må jeg gjenta at jeg svarer på påstander om politiets avhørsmetoder, altså hvordan det faktisk er ment å gjøres. Da er påståtte førstehåndserfaringer fra mange her fullstendig uten relevans.

For å gjenta det for n'te gang: Jeg beskriver hvordan avhør er ment å gjennomføres. Dette som svar på feilaktige påstander om at ting som løgn og trusler er en del av de offisielle avhørsmetodene.

Det har for det meste blitt presentert anekdotiske bevis i form av gjengivelser av avhør brukere her selv har opplevd. Men med den mengden av rapporter, i tillegg til saken der avhørseksperten Asbjørn Rachlew melder i fra om grove brudd på loven, burde du ikke kunne innrømme at politiet ikke er så perfekte som du fremstiller de gang på gang?
Vis hele sitatet...
Ingen har påstått at politiet er perfekte, men den lille håndfullen historier her betyr ikke at politiet generelt ikke følger reglene. Enkeltsaken du viser til fra media tilsier heller ikke dette.

Men igjen, poenget er hva som faktisk er politiets offisielle og godkjente metoder.