View Single Post
Sitat av Provo Vis innlegg
Ser du ingen verdi i å ha en virkelighetsnær forståelse av verden rundt deg? Det tror jeg du gjør, og noe annet ville vel vært ganske bekymringsverdig.
Vis hele sitatet...
Hva vet du egentlig om min virkelighetsoppfatning? Du får det til å høres ut som om jeg er helt oppi skyene når det kommer til slike ting som dette (ikke noe galt med det for de som skulle være det). Hadde du truffet meg så hadde du fort sett at jeg er rimelig så virkelighetsnær, men du trekker automatisk slutninger om at jeg er fanatiker bare fordi jeg er åpen for ting du ikke er åpen for. Jeg forsvarer ikke tro om spøkelser og hvem vet hva, det er ikke noe jeg tror på i en grad der jeg føler for noe behov for å forsvare det; jeg forsvarer min og andre sin frihet til å føle, tro og være åpne for det de vil uten å bli latterliggjort.

Jeg kan respektere at du følger din vitenskap, er du virkelig ikke i stand til å respektere og leve med at noen ikke gjør det? Jeg kan ta feil, kanskje vi allerede har kartlagt alt som eksisterer i en så stor grad at vi helt kan utelukke samtlige overnaturlige fenomener. Er du så trygg på det du i dag vet at du med sikkerhet kan si at samtlige overnaturlige fenomener er pølsevev?