View Single Post
Sitat av Ezukiel Vis innlegg
Mystiske ting er mer enn spøkelser :-). Verdenen slik vi kjenner den er så absolutt full av spennende og fantastiske ting! Det hindrer meg ikke å være åpen for at det finnes ting her vi ikke har fullt så mye kjennskap til :-).
Vis hele sitatet...
Klart det finnes ting vi ikke har så mye kjennskap til. Men det er stor forskjell på dette og å være åpen for helt konkrete hypoteser om overnaturlige fenomener, som alle har blitt usannsynliggjort ned på dodraugnivå. Klassiske overnaturlige fenomener man hører om på daglig basis er det ingen grunn til å være åpen for, ettersom det etter praktisk talt uendelig mange forsøk aldri har blitt dokumentert at de faktisk forekommer som noe annet enn misforståtte trivialiteter. Å være åpen for disse fenomenene er å være fryktelig trangsynt – stikk i strid med hvordan du selv forsøker å fremstille det – ettersom du er nødt til å lukke øynene for en verden av bevismateriale som peker mot at de ikke er virkelige.

Sitat av Ezukiel Vis innlegg
Og jeg finner det spennende med litt overnaturlige/unaturlige greier, sånn uansett on det er ekte eller ikke. Hvorfor? Hvorfor ikke :-).
Vis hele sitatet...
Ser du ingen verdi i å ha en virkelighetsnær forståelse av verden rundt deg? Det tror jeg du gjør, og noe annet ville vel vært ganske bekymringsverdig.