View Single Post
Sitat av oggen Vis innlegg
Jeg jobbet på hurtigruten for 30 år siden og var akkurat begynt å gå på travbanen i Bergen, på gamle Nesttun. Jeg hadde brukt et par timer kvelden i forveien på å studere program og avis. Jeg synes det var interessant, og gjør det fortsatt i dag. Jeg har sett tusenvis av løp og hester etter dette. Det går noen år så glemmer man både løp og hester etter hvert som nye kommer til. Men Arnaprinsen glemmer jeg aldri. Den gikk i et løp der den hadde 100 m tillegg på hest nr. 1 og det var 15 hester til start. Jeg bestemte meg om kvelden for ikke å spille i akkurat det løpet da jeg synes det så svært vanskelig ut. Om natten drømte jeg om akkurat det løpet: Arnaprinsen tok inn meter for meter i halvannen runde og på oppløpet ble den styrt ut i banen og den sprang forbi alle og kom først over målstreken. Jeg gikk og tenkte på løpet jeg hadde drømt om neste dag, før jeg dro opp på travbanen. Jeg ombestemte mine planer og satte kr. 100,- i vinner på Arnaprinsen, selv om jeg hadde vanskelig for å se at den skulle kunne ta igjen 100 m. Vanlig spilte jeg kr. 10 vinner, og det var første gang jeg satte et tre sifferet beløp i et løp (kr. 100,- var litt penger den gangen). Løpet startet og gikk akkurat som jeg hadde drømt, det var som å spole tilbake drømmen, for utviklingen i løpet ble akkurat slik som i drømmen. Jeg vant kr. 1 200,- og det var jo også stor stas på den tiden, men jeg må innrømme at måten vinneren ble plukket ut på har jeg aldri opplevd siden.
Arnaprinsen gikk mange løp noen år til, men vant aldri flere løp.
Vis hele sitatet...
Ikke dårlig! Det minner meg på en drøm jeg hadde en gang :

- Da jeg var i min forrige jobb drømte jeg en natt at en person på den ene avdelingen ønsket å bytte avdeling og at jeg kom til å bli tilbudt han sin stilling (jeg hadde ingen forvarsel om at dette kunne skje). Dagen etterpå ble jeg spurt om å komme inn på møterom for en samtale, personen jeg hadde drømt om hadde bedt om å bytte stilling og jeg ble forespeilet at jeg kunne få han sin stilling. Det ble dog aldri noe av det da jeg etterhvert av andre grunner ikke ville jobbe for selskapet lengre og sa opp.