View Single Post
Sitat av slashdot Vis innlegg
Du illustrerer jo på forbilledelig vis kva som er problemet med slike fortellinger - du tar 2+2 og får sju. Ingen av hendingane du siterer er spesielt vanskelige å forklare utan å ty til overnaturlege ting, som du sjølv er inne på.
Vis hele sitatet...
Det er ikke poenget. Jeg understreker klart og tydelig at jeg ikke går rundt og tror hendelsene er overnaturlige, alle hendelsene har trolig en fullstendig logisk og naturlig forklaring; det hindrer allikevel ikke at det hendelser som gjør at jeg er åpen for muligheten at det ikke har en pr.dags dato naturlig forklaring.

Jeg er en skeptiker som i utgangspunktet heller mer mot vitenskap enn mot det overnaturlige. Ser man tilbake en god del år så er det dog mye som før ble sett på som overnaturlig som i dag har en vitenskapelig forklaring. Jeg vil si det er naivt å tro at det nå er annerledes, jeg er overbevist om at ting som i dag kan oppfattes som overnaturlig vil ha sin vitenskapelige forklaring om x antall år til.

Men det er heller ikke det jeg er ute etter å diskutere. Jeg er ute etter opplevelser som har gjort sterkt inntrykk på andre.
Sist endret av Ezukiel; 17. september 2011 kl. 12:57.