View Single Post
Sitat av Kjelldriver Vis innlegg
Se på det slik, hvor mange kjenner du som dyrker sine egne urter og grønnsaker innendørs med lys?

Tviler på at det er så mange og det kan gi deg en pekepinn på hvor mange som kjøper slikt utstyr til lovlig bruk, det finnes en del ja, men kjenner du noen av dem?
Jeg kjenner iallefall ingen av dem, men jeg kjenner et par stykker som bruker det til ulovlig bruk og for de fleste er det en engangs investering, er ikke sånn av kundene kommer løpende tilbake for å kjøpe flere lamper så det blir ikke så mye penger av det.
Vis hele sitatet...
Ganske mange, faktisk. Jeg kjenner flere folk som har vekstlamper til lovlige formål enn jeg kjenner folk som har smuglet narkotika for profitt.
Faktisk, så har jeg folk i familien med med drivhus, plantelys, fuktkontroller og fancy utstyr som går disse hasjfarmene dagbladet liker å skrive om en god gang. Men det brukes da altså til å dyrke hva som helst annet enn grønne røykeblader. Bli med på et møte i det lokale hagelaget og spør hva slags utstyr deltakerne har! Du vil antakelig bli litt overraska. For ikke å si sjokkert; hagegale mennesker kan være litt mer opptatte av hagen sin enn man skulle tro var mulig. For ikke å snakke om bønder, de har jo alt mulig.


Det disse diskusjonene her inne avslører er at det er nær sagt vanntette skott mellom ulike kulturer i samfunnet. De som hengegr her inne har et avslappa forhold til dop, og tror at "alle streitingene" fornekter en virkelighet bare fordi de ikke ser den. Men det går begge veier! Jeg har møtt seriøse hasjhuer som dyrker marihuana, men jeg har ikke møtt hasjhuer som er like gira på å dyrke tomater og koriander.

Selvfølgelig selges det mer dyrkeutstyr til lovlydige mennesker med lovlige intensjoner enn til narkotokaprodusenter! At det er utbredt å tenke noe annet sier bare hvor tett bobla her inne egentlig er. Det er fascinerende, og ikke så rent lite forstemmende.