View Single Post
En av de verste episodene var vel den gangen jeg og kompis var hos meg og laget kapsler etter tre døgn våkne og med litt random psykedelika i tillegg innimellom. Plutselig fikk kompis for seg at vi skulle buste inn døra til en tidligere kollega og ta alle som gisler bare for å skape maks furore.

Kompis gav meg en kasteøks han tilfeldigvis hadde i sekken sin, før han skriblet en stund på en tegneblokk. Han gav meg øksa og pekte på en stol i kartet han hadde tegnet av leiligheten hans og sa "her sitter vanligvis en ganske stor kar, tror du har sett han før, så bare løp rett inn og slå øksa i bakhodet på han".

Jeg tok øksa og bare "ok". Vi diskuterte lenge hva som skulle skje, og kom frem til at vi måtte ha noen rohypnol for å være helt sikre på at ingen feiga ut. Som vi alle vet gjør rohypnol deg totalt kriminell og man får ingen hemninger for å voldta 12 årige jenter på vei hjem fra skoleveien eller stikke en taxisjåfør 30 ganger med kniv fordi man ikke hadde 200kr til taxien. Anyway, i løpet av diskusjonen ymtet jeg frempå at "hva om noen der inne har kniv eller annet våpen, det blir jo litt kjipt?"

Jeg har bare litt praktisk kniverfaring, samme gjelder kompis. Vi fant ut at vi måtte øve. Hvilket sted er bedre å øve enn Akerselva? Der er det jo masse somaliere vi kan stikke ned! Hurra så smarte vi var i det øyeblikket... Samtalen gikk som følgende:

- "Du sier at du skal ha hasj, og når du får den så gir du den til meg."
- "Så ser jeg på den, og så stikker du han i magen."
- "Ja, og så stikker du han i ryggen.
- "God idé, og mens du tar han andre så pælmer jeg han første i elva."

Det var roughly planen, og vi hadde tenkt å utføre det. Det var ca. fem minutter til dama med rohypnolene kom på døra, plutselig skjedde dette:

- "Shit... hva er det vi egentlig står og gjør for noe?" (kompis og jeg står med henholdsvis navy seal-kniv og kasteøks og fekter midt på gulvet)
- "Oi. Haha. Tenk om vi ikke hadde snappet ut a, kunne endt med at vi våkna her i morra med blodige våpen og med krølla hundrelapper og noen dårlige hasjklumper i lomma!"
- "Ja, haha."

'Heldigvis' snappet vi ut av det ca. fem minutter før dama med rohypnol kom på døra, ellers hadde det faktisk skjedd. Tre dager senere la vi oss, og snipp snapp snute, der var historien ute.
Sist endret av Nichotin; 2. desember 2007 kl. 14:21.