View Single Post
Det er helt utrolig hva som har skjedd i denne saken. Slett arbeid er bare forordet. Avhørsteknikk og metodikk har kommet et langt stykke siden den gang, men selv på 90-tallet burde man vite bedre enn å presse ut falske tilståelser. At man legger sterk vekt på hårfargen når det senere viser seg at hårstrået er offerets, er hinsides. Justismordet er et faktum. Jeg er overbevist at påtalemakten ikke har særlig lyst til å gjøre en ny tabbe og at de er ganske sikre nå, men bevises skal det først gjøres i retten.

Hvis dette er rett mann så er det et under at han ikke ble tatt for 27 år siden. Jeg tenker på at han er en perfekt moduskandidat, var en av relativt få som kjørte den aktuelle strekningen den natten, fargen på bilen, og observasjon av offer lene seg inn i en bil med samme farge.

Dette er opp til rettssystemet å bevise. At noen finner det merkelig å dømme noen ut i fra dna synes jeg er merkelig. Dersom man kan utelukke at dna har havnet der ved andre tilfeller og dna tilhører tiltalte så er må man ha god fantasi for å ikke mene at tiltalte er rett mann. Til deg som spør om dna-funn er noe nytt, så ja, dette funnet er nytt i denne saken. Teknologien er en helt annen enn midt på 90-tallet.

Offtopic:

Det var tidligere ett innlegg her om at tiltalte var "gæærn" hvorpå andre undret seg hvorfor. Dette svarte jeg på ved å vise til at det ikke er rart å kalle noen gal som blottet seg for barn, prøvd å kvele noen med en snor (snor røk heldigvis), gjort innbrudd hos kvinner og vært voldelig mot kvinner.

En stund senere la jeg merke til at de to første innleggene var slettet, nå ser jeg også at mitt er slettet. Har ikke vært så aktivt deltakende på freak tidligere så jeg spør nå åpent, er det normalt at innlegg slettes over en lav sko? Hva er begrunnelsen i dette tilfellet?