Tråd: Reisetriks
View Single Post
Pleier å pakke væskeholdig saker i én-liters plastposer hjemme, og legger det helt øverst i sekken/bagen så jeg ikke bruker tid på det i sikkerhetskontrollen. Man får kjøpt ziplock poser på rema eller som meg som tar med en god neve til overs fra de på flyplassen som jeg kan ta med hjem å bruke til de neste turene.

Tar som oftest med en tomflaske jeg kan fylle med vann etter sikkerhetskontrollen, og spiser hjemme eller på vei til flyplassen. Ellers går det fort 500 kr ekstra hver vei bare for å kjøpe drikke og en quickbite man egentlig ikke blir mett av en gang.

Jeg har pakkeliste jeg krysser av for hver ting som blir pakka. Og pakker i omganger så jeg ikke stresser med det, da er det lett å glemme noe eller få en stressa og negativ assosiasjon til å reise. Starter å skrive pakkeliste og huskelapp når jeg har bestilt billetter, lar den ligge på bordet og fyller på de neste ukene etter hvert som jeg kommer på noe annet.

Gjenkjennbar koffert. Har opplevd at noen tok feil koffert i spania og det ødela hele ferien så nå har jeg en signalblå jævel ingen andre ville ha kjøpt.

Når jeg reiser med innsjekket bagasje og ikke sekk/håndbagasje så bruker jeg en springer bag/kroppsrumpetaske over skuldern til å oppbevare pass, billett, ørepropper til musikk, ørepropper til soving, oppblåsbar nakkestøtte til lange turer, telefon og annet stash i lett tilgjengelig. I jakkelommer kan det fort dette ut om man går å bærer jakka i hånda, og tar lang tid å grafse fram fra riktig lomme når man trenger det.
Sist endret av celtseus; 23. juni 2019 kl. 18:09.