View Single Post
Jeg gikk på 300mg dolcontin pr dag i noen måneder (og flere år på heroin før det(med små avbrekk kanskje en gang pr år eller noe slik.) og så på avrusing. Ingen medisiner, bare bråstopp. (Kun catapresan, som er en blodtrykksmedisin som kan hjelpe litt mot abstinenser.)
Det var ikke morsomt nei. Men jeg ble ikke liggende å drtite på meg heller. Tvang med til å være med ut å gå. Spille billiard. Prate med folk, selv om jeg syntes ganske synd på meg selv og ville helst gå å legge meg og grine i puta den andre dagen. De to første nettene var mer eller mindre søvnløse. Men så begynte jeg og få sove en del. Ikke god søvn 3. og 4. natta. Men noe. Mye mareritt når jeg først fikk sove litt. Men den 5. dagen følte jeg meg merkbart bedre. Og motet steg.
Og det er en ganske typisk opplevelse for folk som har gått på opiater på den måten.
Det var også en på avrusingen som hadde gått på en god del mer dolcontin enn meg. Han lå kanskje litt i senga på dagen de første dagene. Han var litt vanskelig å få med på ting. Men han ble ganske fort bedre han også.