View Single Post
Define Reality
zombiejuice's Avatar
Trådstarter
14
Sitat av instinktinnsikt Vis innlegg
Man kan ikke skille mellom panikkangst og hjerteinfarkt, om man ikke har hatt noen av delene før.
Slik som med meg selv, jeg forlagte at kompisen min ringte ambulansen, men han bare strøk meg på ryggen og fortalte meg om hva panikkangst er.

Ikke at man skal bry seg så hardt om det, men helse, politi- og branntjenesten er rimelig hardt skrapa inn til beinet allerede, i disse blå tidene innen politikken.

Men ja, ring 113 om du tror du skal dø pga bruk av knips/speed/hasj, selv om det er særdeles lite livstruende. Det kan føles veldig ekte ut, selv om det ikke er det. Det er som regel bare hjernen som sender et signal til resten av kroppen, om å reagere på en viss måte.
Har du derimot tatt for mye kokain eller heroin, da MÅ du ringe 113. Dette er seriøse droger for indre organer.
Vis hele sitatet...
Sitat av En deling Vis innlegg
"Stikk fra hjertet" er i 99% av tilfellene ikke fra hjertet, men fra nerver og muskler rundt, feks i ribbeina. Et hjerteinfarkt skjer ikke slik som på film, hvor man plutselig får veldig vondt i hjertet. Hvis man har et hjerteinfarkt føles det som om en elefant sitter på brystet ditt. Bred, langsom smerte som gjør det svært vanskelig å puste.

Jeg er ingen lege, men har oppsøkt flere leger og forhørt meg om dette da jeg har opplevd det samme og vært bekymret for det selv. Dette svaret er det jeg alltid får.
Vis hele sitatet...
Var mer som om noen brått tok tak rundt hjertet mitt og klemte det flatt i 2sek og slapp igjen, stikk følelsen var fordi det kom så brått og ut av ingenting.